مدودف: رهبران اروپایی احمق، ضعیف و کوچک هستند

مدودف: رهبران اروپایی احمق، ضعیف و کوچک هستند
دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه تایید کرد که اتحادیه اروپا دارایی‌های ۳۰۰ میلیارد دلاری روسیه را به سرقت برده است.
کد خبر : ۱۶۱۴۴۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، به درخواست اتحادیه اروپا برای بازگرداندن ذخایر طلا و گنجینه‌های رومانیایی که این کشور بین سال‌های ۱۰۱۶-۱۹۱۷ برای نگهداری به روسیه منتقل کرده بود، پاسخ داد.

پارلمان اروپا روز پنجشنبه با تصویب قطعنامه‌ای از مسکو خواسته ۹۱.۵ تن طلا و مصنوعات فرهنگی را که در سال‌های ۱۹۱۶-۱۹۱۷ توسط رومانی به امپراتوری روسیه صادر شده بود، پس بفرستد که سخنان مدودف در پاسخ به این درخواست بودده است.

مدودف در صفحه خود در شبکه اجتماعی "VKontakte" نوشت: «خب، من حتی نمی‌دانم چگونه به چنین وقاحتی پاسخ دهم... اتحادیه اروپا دارایی‌های ۳۰۰ میلیارد دلاری روسیه را دزدیده است و خواهان بازگرداندن طلای رومانیایی اندکی است.»


اون نوشت: «به نظر می‌رسد هیچ چیز ما را متعجب نکند، معلوم است که رهبران اروپایی احمق، ضعیف و کوچک هستند، اما نه، آن‌ها باز هم دلیل آورده اند، آن‌ها می‌خواهند طلا‌ها را به رومانی برگردانند.»


پیش از این نمایندگان پارلمان اروپا از روسیه خواسته بودند که طلا و آثار فرهنگی رومانیایی را بازگرداند.

به گفته طرف رومانیایی، بخارست ۹۱.۵ تن طلای خالص، آثار فرهنگی و اسناد آرشیوی را به روسیه منتقل کرد و مسکو در سال‌های ۱۹۳۵ و ۱۹۵۶ بخشی از آن‌ها را به رومانی بازگرداند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر