عراق نفت کمتری صادر می‌کند

عراق نفت کمتری صادر می‌کند
وزارت نفت عراق اعلام کرد صادرات نفت خود را در ماه‌های آینده، به ۳.۳ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد.
کد خبر : ۱۶۱۵۱۹

به گزارش ایبنا، وزارت نفت عراق اعلام کرد صادرات نفت خود را در ماه‌های آینده، به ۳.۳ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد تا تولید فراتر از سهمیه اوپک پلاس از ژانویه را جبران کند.

 

بر اساس این وعده، صادرات نفت عراق از ماه گذشته، به میزان ۱۳۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد.

عراق که دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است، برخلاف توافق اوپک پلاس، در ژانویه و فوریه به میزان قابل توجهی بیشتر از هدف تولید خود، نفت استخراج کرد. با وجود صعود قیمت نفت در سال میلادی جاری، اوپک پلاس بر اهمیت پایبندی به محدودیت عرضه داوطلبانه تاکید کرده است. نفت برنت روز دوشنبه در بالای ۸۶ دلار در هر بشکه معامله شد که بالاترین قیمت از نوامبر بود.

وزارت نفت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد به پیمان نفتی اوپک پلاس که تولید عراق را به چهار میلیون بشکه در روز محدود می‌کند، متعهد است. توافق کاهش تولید اوپک پلاس که در سه ماهه اول امسال به اجرا گذاشته شد، تمدید شده و تا پایان سه ماهه دوم ادامه خواهد یافت.

به گفته منابع ثانویه که داده‌های تولید اوپک پلاس را فراهم می‌کنند، تولید عراق در فوریه، به ۴.۲ میلیون بشکه در روز رسید.

وزارت نفت عراق اعلام کرد این کشور در فوریه، به طور میانگین، ۳.۴۳ میلیون بشکه در روز نفت صادر کرد. بنابراین، بر اساس وعده روز دوشنبه، صادرات این کشور، ۱۳۰ هزار بشکه در روز کمتر از نرخ ماه گذشته خواهد بود.

عراق در فوریه اعلام کرد تولید خود را بازبینی خواهد کرد و به هر گونه تولید بالاتر از سهمیه اوپک پلاس، خواهد پرداخت.

بر اساس گزارش رویترز، این بیانیه پس از آن صادر شد که شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی به عراق سفر کرد و در دیدار با شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، تاکید کرد مهم است که دو کشور، برای حفظ ثبات در بازار نفت، دیدگاه خود را هماهنگ کنند.

برچسب ها: نفت عراق
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر