19 ارديبهشت 1403 - 10:15
در گفت‌وگو با ایبِنا مطرح شد؛

ثبات ارزی به پیش‌بینی‌پذیر بودن اقتصاد کمک می‌کند/ لزوم همکاری دولت و مجلس با بانک مرکزی

ثبات ارزی به پیش‌بینی‌پذیر بودن اقتصاد کمک می‌کند  لزوم همکاری دولت و مجلس با بانک مرکزی
دولت و مجلس باید با بانک مرکزی در راستای تصویب و اجرای طرح‌هایی که به ثبات اقتصادی کمک می‌کند، همکاری لازم را داشته باشد.
کد خبر : ۱۶۱۶۵۱

رحمان سعادت؛ اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص اهمیت مبارزه با فساد اداری و اقتصادی در راستای تحقق شفافیت و حرکت به سمت عدالت اجتماعی و اقتصادی تاکید کرد: یکی از مسایل مهمی که مطالبه رهبر معظم انقلاب و مردم است مبارزه با فساد اقتصادی است، چرا که مبارزه با فساد اقتصادی به ثبات سرمایه‌ها و عدم خروج سرمایه‌ها از کشور کمک می‌کند.

 

وی در ادامه بحث خاطر نشان کرد: زمانی امیدواری به ثبات اقتصادی و حرکت در مسیر رشد اقتصادی افزایش می‌یابد که زمینه‌های لازم برای ثبات اقتصادی، با مبارزه با فساد اداری و اقتصادی ایجاد شود که در این صورت مردم امیدوار به آینده اقتصادی می‌شوند؛ چرا که می‌دانند زمینه‌های لازم برای بودن و حضور مردم و بخش خصوصی در اقتصاد ایران دو در بخش تولید به صورت مساوی فراهم می‌شود.

 

این اقتصاددان در این باره یادآور شد: امیدواری به آینده اقتصاد مولفه بسیار مهمی است چرا که موجب پیش بینی پذیری اقتصاد می‌شود و فعالان اقتصادی زمینه را برای حضور هر چه بیشتر خود در عرصه‌های مختلف اقتصادی مهیا می‌بینند؛ به این خاطر لازم است در راستای مبارزه با فساد اقتصادی و اداری بسیار تلاش شود، قوانین لازم تصویب شود و اعتماد مردم به نظام تصمیم گیری و بسترسازی برای برخورداری و ایجاد عدالت در فضای اقتصادی افزایش یابد.

 

سعادت در این باره یادآور شد: زمانی که با فساد اداری و اقتصادی به صورت شفاف و روشن مقابله شود و دستگاه قضا در این موضوع کمترین کوتاهی نداشته باشد مردم به سایر سیاست‌های پولی و بانکی و مالی اعتماد می‌کنند چرا که با شنیدن اخبار مرتبط با مبارزه با فساد اقتصادی به نظارت‌های هر چه بیشتر دستگاه‌های ذی ربط و شرایطی مساوی پیشروی بخش مردمی و خصوصی مطمئن می‌شوند متعاقب این موضوع زمینه برای ورود سرمایه‌ها به بخش‌های مولد باز می‌شود.

 

وی در این باره یادآور شد: مدیریت بانک مرکزی در راستای ثبات ارزی قطعا به پیش بینی پذیر بودن اقتصاد کمک می کند؛ آنچه در این موضوع حائز اهمیت است همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی با بانک مرکزی در راستای تصویب و اجرای طرح هایی است که هر چه بیشتر به ثبات اقتصادی کمک می کند.

 

این استاد اقتصاد گفت: وقتی ثبات اقتصادی ایجاد شود اقتصاد پیش‌بینی پذیر راه را برای مشارکت مردم در عرصه های مختلف به‌ویژه بخش تولید باز می‌کند؛ پس دولت و مجلس در موضوع همکاری مناسب با بانک مرکزی در راستای افزایش ثبات اقتصادی باید اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند تا شاهد تحقق شعار سال و ثبات و تولید بیشتردر کشور باشیم.

نویسنده: میلاد شکری
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر