11 فروردين 1403 - 11:17

روسیه تولید نفت خود را ۴۷۱ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد

روسیه تولید نفت خود را ۴۷۱ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد
نواک گفت:روسیه تولید و صادرات نفت خود را ۴۷۱ هزار بشکه در روز در فصل بهار پایین می‌آورد اما تمرکز آن بر کاهش تولید خواهد بود نه کاهش صادرات.
کد خبر : ۱۶۱۷۵۷

به گزارش ایبنا به نقل از رویترز، الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه گفت کشورش قصد دارد تمرکز خود را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی بر کاهش تولید نفت بگذارد تا پایین آوردن صادرات.

 

روسیه در اوایل ماه جاری اعلام کرده بود تولید و صادرات نفت خود را ۴۷۱ هزار بشکه در روز در فصل بهار به همراه سایر اعضای ائتلاف اوپک پلاس پایین خواهد آورد.

 

نواک همچنین در گفتگو با خبرنگاران گفت شرکت‌های نفت روسیه تولید نفت خود را به نسبت سهمشان در کل تولید نفت کشور کاهش می‌دهند.

 

روسیه قصد دارد صادرات خود را به تدریج پایین بیاورد: این کشور در آوریل ۳۵۰ هزار بشکه در روز از تولید و ۱۲۱ هزار بشکه در روز از صادرات خود را کم می‌کند. کاهش تولید روسیه در ماه مه به ۴۰۰ هزار بشکه در روز و کاهش صادرات آن به ۷۱ هزار بشکه در روز می‌رسد. در ماه ژوئن فقط تولید نفت این کشور کاهش خواهد یافت.

 

دومین صادر کننده بزرگ نفت دنیا صادرات نفت و سوخت خود را در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد. این رقم علاوه بر تعهد قبلی این کشور برای کاهش تولید به همراه سایر اعضای ائتلاف اوپک پلاس است.

 

این اقدام روسیه برای کاهش تولید نفت به جای صادرات یک اقدام غیرمنتظره بوده است.

 

بانک سرمایه گذاری جی‌پی‌مورگان که در اوایل ماه جاری این اقدام روسیه را یک تغییر استراتژی تعجب‌آور اعلام کرده بود، عقیده دارد اگر روسیه تولید خود را طبق قولی که داده پایین بیاورد، تولید نفت این کشور تا ماه ژوئن به ۹ میلیون بشکه در روز می‌رسد، یعنی به اندازه تولید عربستان.

 

روسیه در حال حاضر حدود ۹.۵ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید می‌کند.

 

نواک گفت: «این تصمیم از آن جهت گرفته شده که تمام کشور‌ها به طور مساوی در کاهش تولید اوپک پلاس سهم داشته باشند».

 

وی اضافه کرد: «ما حجم تولید خود را کاهش ندادیم، درصد تولید را به نسبت سایر کشور‌ها پایین آوردیم. صادرات ما کاهش یافته است و حالا وقت آن رسیده به جای صادرات حجم تولید را پایین بیاوریم».

 

طبق گفته منابع صنعتی، دولت روسیه به شرکت‌های نفت دستور داده تولید خود را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی پایین بیاورند تا تا پایان ژوئن به ۹ میلیون بشکه در روز طبق تعهدی که به اوپک پلاس دارند برسند.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر