11 فروردين 1403 - 14:07

بالا رفتن تورم آمریکا به دلیل افزایش قیمت انرژی

بالا رفتن تورم آمریکا به دلیل افزایش قیمت انرژی
ایالات متحده اعلام کرد: تورم به دلیل افزایش قیمت انرژی افزایش می‌یابد.
کد خبر : ۱۶۱۷۶۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، اثرات بحران انرژی در سطح جهانی در حال افزایش است و پس از اروپا، این بحران بر ایالات متحده آمریکا تأثیر می‌گذارد که خود را برای افزایش محسوس تورم اقتصادی آماده می‌کند.

این امر تأثیر شدیدی بر قدرت خرید آمریکایی‌ها خواهد داشت.

شاخص هزینه‌های مصرف کننده شخصی (BCA) افزایش تورم در ایالات متحده آمریکا در ماه فوریه را تأیید کرد که دلیل آن افزایش قیمت انرژی در این دوره است، در زمانی که قدرت خرید تمرکز اساسی در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو دیروز، جمعه، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در کالیفرنیا گفت که "داده‌ها نسبتاً مطابق با انتظارات ما هستند"، اما او در مورد افزایش شاخص اظهار نظر کرد و گفت: "ما بیش از حد عمل نخواهیم کرد، زیرا داده‌ها برای دو ماه گذشته بالاتر از حد انتظار بوده است.» وی افزود: «در تصمیم گیری برای کاهش نرخ سود محتاط خواهیم بود».

شایان ذکر است که رشد درآمد در حال کاهش است که منجر به کاهش تدریجی مصرف و کندی اقتصاد می‌شود. این همان چیزی است که فدرال رزرو با افزایش شدید نرخ‌های بهره بین مارس ۲۰۲۲ و ژوئیه ۲۰۲۳ با هدف نزدیک کردن نرخ تورم به ۲ ٪ به دنبال آن بود.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر