12 فروردين 1403 - 10:11

شروع سالی خوش برای دومین اقتصاد بزرگ جهان

شروع سالی خوش برای دومین اقتصاد بزرگ جهان
نظرسنجی رویترز نشان داد که فعالیت‌های تولیدی چین برای ششمین ماه متوالی در ماه مارس کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۶۱۷۷۵

به گزارش ایبنا، بر اساس پیش‌بینی ۲۱ اقتصاددان در این نظرسنجی، شاخص رسمی مدیران خرید احتمالاً از ۴۹.۱ فوریه به ۴۹.۹ در ماه مارس افزایش یافته است. شاخص‌های اقتصادی اخیر نشان داده است که دومین اقتصاد بزرگ جهان شروع درخشانی در سال داشته است و به سیاست‌گذاران کمک می‌کند تا در بحبوحه ضعف در بخش املاک و افزایش بدهی‌های دولت محلی، رشد را تقویت کنند.

داده‌های اداره ملی آمار نشان داد که سود شرکت‌های صنعتی چین در دو ماه اول نسبت به سال قبل پس از کاهش ۲.۳ درصدی سود برای سال قبل ۱۰.۲ درصد افزایش یافته است.

لی کیانگ، نخست‌وزیر چین، در اوایل ماه جاری در نشست سالانه کنگره ملی پارلمان چین، هدف بلندپروازانه رشد اقتصادی ۲۰۲۴ را حدود ۵ درصد اعلام کرد. تحلیلگران می‌گویند که سیاست‌گذاران باید محرک‌های بیشتری را برای رسیدن به هدف رشد امسال به کار گیرند، زیرا نمی‌توانند روی پایه آماری پایین سال ۲۰۲۲ و زمانی که محدودیت‌های سختگیرانه کووید در کشور برقرار بود، حساب کنند.

بسیاری از تحلیلگران نگران هستند که چین ممکن است در اواخر این دهه با رکود به سبک ژاپن مواجه شود، مگر اینکه سیاستگذاران گام‌هایی برای جهت دهی مجدد اقتصاد به سمت مصرف خانوار‌ها و تخصیص منابع در بازار بردارند.

برچسب ها: چین اقتصاد
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر