13 فروردين 1403 - 15:16

همه دستگاه‌ها در تحقق شعار سال مسئولند

همه دستگاه‌ها در تحقق شعار سال مسئولند
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کشور ۸ قانون مرتبط با حوزه رشد تولید دارد و اجرای اصولی آن‌ها می‌تواند منجر به تحقق شعار سال شود.
کد خبر : ۱۶۱۷۹۷

به گزارش ایبنا، مهدی طغیانی، عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس درباره چگونگی تحقق شعار سال تصریح کرد: قوانین متعددی برای حمایت از تولید داریم که ممکن است در بخش اجرا ایراداتی داشته باشد و باید مجلس در این زمینه همراه باشد.

وی افزود: در واقع تحقق شعار سال مربوط به یک قوه نیست و همه دستگاه‌ها باید قوانین خود را در این راستا مصوب کنند. برخی از قوانین به طور کامل اجرا نشدند و پیاده‌سازی کامل آن‌ها می‌تواند نتیجه مثبتی برای اقتصاد ایران داشته باشد.

طغیانی با بیان اینکه برخی واحد‌های تولیدی با مشکل تامین مالی روبه‌رو هستند گفت: اقتصاد ایران به طور معمول از طریق نظام بانکی تامین مالی می‌شود، اما استفاده از ظرفیت‌های دیگر مانند بورس هم می‌تواند مسیری برای تامین مالی قرار بگیرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: سقف ترازنامه‌های بانکی در شرایطی که بنگاه‌های تولیدی نیازمند نقدینگی هستند به نظر می‌رسد باید با احتیاط بیشتری انجام شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی باید بازنگری شود توضیح داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها فرمودند که توقع داشتند با اجرای اصولی اصل ۴۴ یک انقلاب اقتصادی در ایران اتفاق بیفتد، اما اجرای نادرست آن نتوانست این اصل مهم را به هدف خود که مردمی سازی اقتصاد بود برساند.

به گفته وی، به نظر می‌رسد واگذاری‌ها باید با حساسیت بیشتری انجام شود و ساختار شرکت‌های واگذار شده مورد بازنگری قرار بگیرد. در این زمینه مجلس و قوه قضاییه نیز باید همراه دولت باشند تا اجرا به بهترین نحو انجام شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر