15 فروردين 1403 - 11:33
استاد دانشگاه:

اخذ مالیات از فعالیت‌های غیرمولد، راه مشارکت مردم در اقتصاد است

اخذ مالیات از فعالیت‌های غیرمولد، راه مشارکت مردم در اقتصاد است
یکی از اقدامات پیش روی دولت برای افزایش مشارکت مردم در اقتصاد مالیات است و دولت باید برای فعالیت‌های غیرمولد مالیات در نظر بگیرد.
کد خبر : ۱۶۱۸۴۴

به گزارش ایبنا، آلبرت بغزیان با بیان اینکه سیاست‌های مهار تورم مانند سال گذشته باید ادامه داشته باشد، افزود: تیم اقتصادی دولت که شامل وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی است، باید شرایطی را فراهم کنند تا مردم در اقتصاد مشارکت بیشتری داشته باشد.

وی با بیان پیشنهادی برای افزایش مشارکت مردم در اقتصاد، توضیح داد: یکی از اقدامات پیش روی دولت برای افزایش مشارکت مردم در اقتصاد ابزار مالیات است. دولت باید برای فعالیت‌های غیرمولد مالیات در نظر بگیرد تا نقدینگی به سمت تولید هدایت شود.

بغزیان ادامه داد: از سوی دیگر باید توجه داشت مردم زمانی سرمایه خود را وارد یک بخش می‌کنند که از آن اطمینان داشته باشد، از این رو باید اقتصاد از ثبات نسبی و پیش‌بینی‌پذیری برخوردار باشد.

این استاد اقتصاد تاکید کرد: اصل تولید کشور توسط مردم انجام می‌شود و باید اطمینانی وجود داشته باشد که سرمایه‌های آن‌ها نیز وارد بخش تولید شود.

تاثیر مثبت راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در بازار ارز

به گفته وی، رفع موانع کسب و کار و مهار قیمت‌ها می‌تواند تضمینی برای مشارکت مردم در اقتصاد باشد.

بغزیان گفت: بانک مرکزی با راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران تامین ارز را به درستی و با نرخ معقول به تولید کننده تحویل داد و این رویه در سال جاری نیز باید ادامه داشته باشد.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر