15 فروردين 1403 - 17:22

نیمی از جمعیت غزه در آستانه قحطی/ خسارت زیرساختی از ۱۸ میلیارد دلار گذشت

نیمی از جمعیت غزه در آستانه قحطی  خسارت زیرساختی از ۱۸ میلیارد دلار گذشت
برآورد‌ها در گزارش مشترک بانک جهانی و سازمان ملل به این نتیجه رسیدند که نیمی از جمعیت غزه در آستانه قحطی قرار دارند.
کد خبر : ۱۶۱۸۶۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، بانک جهانی و سازمان ملل تأیید می‌کنند که هزینه خسارات زیرساختی ناشی از جنگ غزه به ۱۸.۵ میلیارد دلار در ۴ ماه رسیده است.

این گزارش توضیح داد که این هزینه شامل دوره‌ آغاز تجاوز در اکتبر ۲۰۲۳ تا ژانویه ۲۰۲۴ است.

در این گزارش آمده است که ساختمان‌های مسکونی ۷۲ درصد خسارت را تشکیل می‌دهند، در حالی که زیرساخت‌های خدمات عمومی مانند آب، بهداشت و آموزش ۱۹ درصد و ساختمان‌های تجاری و صنعتی ۹ درصد این خسارت را تشکیل می‌دهند.

این گزارش توضیح داد که نیمی از جمعیت غزه در آستانه قحطی قرار دارند، در حالی که کل جمعیت از ناامنی غذایی حاد و سوء تغذیه رنج می‌برند. همچنین بیش از یک میلیون نفر بدون سرپناه هستند و ۷۵ درصد جمعیت آواره شده اند.

همچنین با ۸۴ درصد آسیب‌دیدگی یا تخریب بیمارستان‌ها و تأسیسات بهداشتی و کمبود برق و آب برای راه‌اندازی بقیه، ساکنان تنها به حداقل سطح مراقبت‌های بهداشتی، دارو‌ها یا درمان‌های نجات دسترسی دارند.

براساس این گزارش، سیستم آب و فاضلاب تقریباً از بین رفته است و تنها کمتر از ۵ درصد از خدمات قبلی خود را ارائه می‌دهد، که باعث شده ساکنان برای بقا به جیره‌های آب بسیار اندک متکی باشند.

این گزارش همچنین تایید کرد که به دلیل تخریب یا اختلال در ۹۲ درصد از جاده‌های اصلی، رساندن کمک‌های بشردوستانه اولیه به مردم بسیار دشوار شده است.

اشغالگران به مدت ۶ ماه به تجاوزات خود به نوار غزه ادامه داده اند و غیرنظامیان، کادر پزشکی، خبرنگاران و کلیه وسایل مورد نیاز زندگی را در نوار غزه که در بحبوحه محاصره شدید اسرائیل تحت یک بحران انسانی در رنج است، هدف قرار دادند.

شهرداری‌های استانداری مرکزی در ۳۰ مارس اعلام کردند که اشغالگران عمداً مقر شهرداری، چاه‌های آب، اورژانس‌ها و خطوط آب و فاضلاب را بمباران می‌کنند.

شهرداری‌ها نشان دادند که اشغالگران مقر‌های اداری شهرداری‌های بریج و الزوایده را بمباران کردند و مقر اداری شهرداری المغازی را به دلیل آتش سوزی و خرابکاری از کار انداختند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: غزه اسرائیل قحطی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر