استاندارد اند پورز: ادامه جنگ در غزه اقتصاد رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند

استاندارد اند پورز: ادامه جنگ در غزه اقتصاد رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند
استاندارد اند پورز همچنان در مورد پایداری بهبود در رژیم صهیونیستی تردید دارد.
کد خبر : ۱۶۳۴۸۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، آژانس رتبه‌بندی اعتباری «استاندارد اند پورز» انتظارات محتاطانه‌ای را در مورد سرعت بهبود اقتصادی رژیم صهیونیستی در حالی که جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه ادامه دارد و تنش‌های شمال با حزب‌الله و دریای سرخ مرتبط است، ابراز کرد.

بر اساس آنچه که روزنامه تخصصی اسراییل گلوبز گزارش داد، با وجود رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول سال، آژانس بین المللی رتبه بندی هنوز در مورد پایداری این بهبود تردید دارد.

این آژانس توضیح داد که برآورد‌های تولید ناخالص داخلی رژیم صهیونیستی در سه ماهه اول، که توسط اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی در ۱۶ مه منتشر شد، تا حد زیادی با آخرین پیش بینی‌های اقتصادی ما مطابقت داشت.

وی افزود: "ما انتظارات خود را که کمتر از اجماع است، حفظ می‌کنیم که رشد اقتصادی واقعی در رژیم صهیونیستی در سال جاری ۰.۵ درصد باشد و در سال ۲۰۲۵ به ۵ درصد افزایش یابد. "

این مشروط به ثبات وضعیت ژئوپلیتیکی و بهبود صادرات و فعالیت‌های سرمایه گذاری است.

این آژانس معتقد است که بهبود مورد انتظار در اقتصاد رژیم صهیونیستی تنها تا حدی جبران کاهش شدید سالانه ۲۱ درصدی تولید ناخالص داخلی است که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ پس از شروع جنگ در نوار غزه شاهد بودیم.



این آژانس رتبه‌بندی همچنین با اشاره به احتمال تشدید تنش با حزب‌الله در مرز شمالی رژیم صهیونیستی و بدتر شدن روابط با متحدان کلیدی بین‌المللی، چندین خطر را که پرونده اعتباری رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند، برجسته کرد.

این عوامل می‌تواند بهبود اقتصادی رژیم صهیونیستی را تضعیف کند و اعتماد سرمایه گذاران را تضعیف کند.

علاوه بر این، تحولات سیاسی اخیر - از جمله درخواست برای صدور حکم بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر دفاع توسط دادگاه کیفری بین المللی - بر عدم اطمینان پیش روی این رژیم افزوده است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر