05 خرداد 1403 - 15:28

احداث و افتتاح ۲۵۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در ۱۰۰۰ روز

احداث و افتتاح ۲۵۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در ۱۰۰۰ روز
بررسی عملکرد دولت سیزدهم طی ۱۰۰۰ روز نشان می‌دهد ۲۵۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی احداث، تکمیل و بهره‌برداری شده است.
کد خبر : ۱۶۳۵۶۹

به گزارش ایبنا؛ بر اساس آمار دفتر آمار، اطلاعات و پایش معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در بخش آزادراهی، احداث و بهره‌برداری از باند رفت منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال به طول ۲۲ کیلومتر به ارزش روز ۸.۲ همت، احداث و بهره‌برداری از آزادراه شیراز - اصفهان تا محدوده «ایزدخواست» به طول ۲۱۲ کیلومتر به ارزش روز ۲۵ همت و احداث و بهره‌برداری از آزادراه رودبار - منجیل به طول ۸.۲ کیلومتر با اعتبار ۲.۴ همت، صورت‌گرفته است.

 

احداث، تکمیل و بهره‌برداری ۲۵۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی طی دولت سیزدهم تحقق یافته که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مواردی همچون افتتاح محور پاتاوه - دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر، بهره‌برداری از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور به طول ۷۶ کیلومتر، بهره‌برداری از کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول ۶۰ کیلومتر، بهره‌برداری از محور بیجار - زنجان به طول ۲۷ کیلومتر، بهره‌برداری از محور بهسازی راه اصلی چابهار - زاهدان به طول ۲۵ کیلومتر و... اشاره کرد.

 

علاوه بر این احداث و آسفالت راه‌های روستایی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به میزان ۶ هزار و ۷۸۷ کیلومتر از دیگر دستاورد‌های دولت مردمی در ۱۰۰۰ روز خدمت بوده است. رفع نقاط پرحادثه در جاده‌های کشور به تعداد ۱۵۰۸ مقطع را می‌توان یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم دانست که در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها و سفر‌های جاده‌ای انجام گرفته است.

 

بهره‌برداری از پل ارتباطی بین ایران و جمهوری آذربایجان در پایانه مرزی آستارا به طول ۸۹ متر و به ارزش ۵.۸ میلیون یورو، از دیگر اقدامات دولت سیزدهم است.


منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر