عملکرد ۳ ماهه کارگزاری‌های برتر بورس تهران

عملکرد انباشته کارگزاری‌های بورس تهران تا پایان خرداد ۹۶ اعلام شد که طی آن ۳۲ درصد از کل معاملات در اختیار ۵ کارگزار بود.
کد خبر : ۷۱۵۸۰
بورس اوراق بهادار

به گزارش ایبِنا، اطلاعات منتشره اداره آمار و اطلاعات بازار بورس تهران نشان می دهد در ۳ ماهه اول سال ۱۳۹۶ از ۱۰۵ کارگزار فعال در بورس، ۱۰۳ کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده اند. آمار معاملات ۳ ماهه ۹۶ نشان می دهد، سهم معاملات برخط از معاملات نرمال بیش از ۳۱ درصد بوده است.


بر اساس این گزارش ۳۸.۸۵ درصد از کل معاملات الکترونیکی در ۵ کارگزاری انجام شده که به ترتیب کارگزاری های مفید با ۲۱.۶۰ درصد، آگاه با ۵.۱۸ درصد، فارابی با ۴.۹۶ درصد، مبین سرمایه با ۳.۷۷ درصد و بانک کشاورزی با ۳.۳۴ درصد رتبه های اول تا پنجم را به نام خود ثبت کردند.


همچنین از کل معاملات، بیش از ۶۶ هزار میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده که حدود ۲۰.۹ درصد کل خرید و فروش است. بنابراین گزارش ارزش کل خرید و فروش ۱۰۵ کارگزار فعال بورس تهران در ۳ ماهه اول سال۹۶، بیش از ۳۱۵ هزار میلیارد ریال بوده است.


براین اساس ارزش خرید و فروش خرد و بلوک معادل ۶۷.۸ درصد کل معاملات بوده است. همچنین ارزش خرید و فروش عمده ۱۹ درصد از معاملات و ارزش کل سایر ابزارهای نوین مالی ۱۳ درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است.


این گزارش می افزاید: تعداد ۵ شرکت کارگزاری ۳۲ درصد کل ارزش معاملات را در ۳ ماهه اول سال ۱۳۹۶ به خود اختصاص دادند. شرکت های  کارگزاری بانک رفاه کارگران با ۸.۷۷ درصد،  کارگزاری صبا تامین با ۸.۲۶ درصد، کارگزاری بانک کشاورزی با ۵.۵۲ درصد کارگزاری مفید با ۵.۳۱ درصد و بانک ملت با ۴.۱۰ درصد در رتبه های اول تا پنجم این جدول قرار دارند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر