31 تير 1396 - 14:27
واعظی در نمایشگاه الکامپ:

دولت همراه هم آمد/ جزییات فاز نخست دولت الکترونیک

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از طراحی پلت‌فرمی بر روی تلفن‌های همراه برای راه‌اندازی دولت همراه خبرداد و گفت: در دولت آینده حضور دارم اما در جایگاه دیگری غیر از وزارت ارتباطات فعالیت خواهم کرد.
کد خبر : ۷۲۶۱۴
محمود واعظی وزیر ارتباطات

به گزارش خبرنگار ایبنا؛ محمود واعظی امروز در بازدید از نمایشگاه الکامپ گفت: برای دولت الکترونیک زحمات زیادی کشیده شده و زیر ساخت‌ها، برنامه‌ها و خدمات زیادی در اختیار مردم قرار گرفته است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه موضوع مهم در این زمینه آگاهی مردم از برنامه ها است، گفت: تا زمانی که فرهنگ سازی نکنیم دولت الکترونیک نتیجه نخواهد داد.


وی افزود: در تهران و کلانشهرها مردم مشکلات زیادی از نظر رفت و آمد و ترافیک برای مراجعه به سازمان‌های مختلف دارند که با دولت الکترونیک همه این مراجعات را حذف خواهیم کرد و نامه نگاری‌ها همه به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.


واعظی ادامه داد: دستگاه‌های پر مراجعه شناسایی شده‌اند و در فاز نخست طرح زیر پوشش قرار خواهند گرفت و در فاز دوم سایر دستگاه ها به سامانه متصل خواهند شد.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: دانشگاه شریف در حال طراحی پلت فرمی است که همه کارها روی موبایل انجام شود و دولت همراه راه اندازی کنیم.


وی تصریح کرد: تسهیل در زندگی مردم مسئله مهمی است اما نکته مهمتری که پشت دولت الکترونیک وجود دارد شفاف سازی است تا جلوی رانت‌ها، تبعیض ها و فساد گرفته شود چراکه در این سیستم مواجهه فرد به فرد از بین می رود و همه کارها الکترونیک انجام خواهد شد.


واعظی در مورد فعالیت شبکه های مجازی گفت: این رویکرد موضع دولت است، مردم راه درست را خودشان تشخیص می‌دهند و دولت وظیفه آگاه‌سازی دارد.  اگر ما روزی ۱۰۰ شبکه را هم فیلتر کنیم باز هم شبکه های دیگری ایجاد می شوند و ما باید به مردم آگاهی دهیم.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دولت آینده حضور دارم اما در جایگاه دیگری غیر از وزارت ارتباطات فعالیت خواهم کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر