طی ۱۰ سال گذشته؛

پرداخت جریمه ۱۵۰ میلیارد دلاری موسسات مالی جهان به آمریکا

موسسات مالی جهان به دلیل نقض قوانین تحریم آمریکا طی ۱۰ سال گذشته ۱۵۰ میلیارد دلار جریمه به دولت ایالات متحده پرداخت کرده اند.
کد خبر : ۷۳۴۰۸
بانک

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از دویچه، از سال ۲۰۰۷ میلادی به بعدی یعنی همزمان با شروع بحران مالی در جهان، موسسات مالی جهان تحت عنوان به اصطلاح نقض قوانین سیستم پولی آمریکا، ۱۵۰ میلیارد دلار به دولت ایالات متحده به عنوان جریمه پرداخت کرده اند که این رقم بیش از تولید ناخالص داخلی قطر، بزرگ ترین صادر کننده گاز ال ان جی جهان، است.  


این در حالی است که با توجه به پرونده های فعلی که همچنان در محاکم قضایی آمریکا در جریان هستند، انتظار می رود این رقم افزایش پیدا کند.  


بر پایه گزارش منتشر شده از سوی روزنامه بریتانیایی «فایننشال تایمز»، مقامات آمریکایی طی ۱۰ سال گذشته، ۱۵۰ میلیارد دلار موسسات مالی در ۴ گوشه جهان را به پرداخت جریمه محکوم  و این مبلغ را نیز دریافت کرده اند.


همچنین طی یکسال گذشته، سه بانک بزرگ اروپایی از سوی وزارت دادگستری آمریکا به پرداخت ۱۹ میلیارد دلار جریمه محکوم شده اند.


البته اتهامات وارده به موسسات مالی در جهان از سوی دولت آمریکا تحت عنوان پولشویی، کمک به گروه های تروریستی، اختلال در ایجاد نرخ سود اوراق قرضه و بر هم زدن قوانین تحریم ایالات متحده است.  


بر پایه این گزارش، بانک های اروپایی تا کنون ۱۱۸ میلیارد دلار به عنوان جریمه به دستگاه های اجرایی آمریکا پرداخت کرده اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر