21 مرداد 1396 - 12:03

اختصاص منابع مالی دولت در بانک‌ها برای وام قرض‌الحسنه

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است منابع دولتی در اختیار بانک‌ها می‌تواند در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به کار گرفته شود.
کد خبر : ۷۳۴۱۱
پول

به گزارش ایبنا، هادی قوامی درباره افزایش وام قرض الحسنه از ۱۵ به ۲۰ میلیون تومان گفت: علاوه بر سپرده های قرض الحسنه مردمی نزد بانک ها، منابع مالی دولتی نیز در اختیار بانک ها قرار دارد که قبل از هزینه کرد می تواند برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کار گرفته شود.


قوامی اظهارداشت: شاید بتوان عنوان کرد منابع قرض الحسنه بانک ها ۱.۵ برابر نیاز فعلی در زمینه ارایه وام های قرض الحسنه به مردم است. با توجه به رشد نرخ تورم این موضوع طبیعی است که اقشار کم درآمد برای رفع بخشی از مشکلات خود نیازمند دریافت وام بانکی باشند.


وی ادامه داد: اگر مدیریت صحیحی در بانک ها وجود داشته باشند منابع مالی موجود می تواند برای ارایه وام های قرض الحسنه مردم کفایت کند. سخت گیری بانک ها در زمینه ارایه وام های قرض الحسنه به این دلیل است که تنها ۴ درصد کارمزد از ارایه این نوع  وام، برای بانک حاصل می شود؛ بنابراین امتناع و طولانی کردن پرداخت وام قرض الحسنه می تواند به این دلیل باشد که شرایط برای ارایه تسهیلات بانکی با نرخ سود بالای ۱۸ درصد برای بانک فراهم شود.


قوامی گفت: بخشی از منابع قرض الحسنه در اختیار بانک ها، به صورت وام های با نرخ سود بالای ۱۸ درصد پرداخت می شود که این موضوع قابل قبول نیست.


نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: حتی خیلی از بانک ها تمایل دارند که تسویه وام از سوی مشتریان به تعویق بیفتد تا بتوانند علاوه بر اخذ سود وام، ۶ درصد جریمه دیرکرد نیز دریافت کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر