28 مرداد 1396 - 08:55

حضور بیش از ۳۰ شرکت ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی دمشق

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران: نمایشگاه بین المللی دمشق در سال جاری پس از پنج سال با حضور گسترده شرکت ها از کشورهای مختلف برگزار شد.
کد خبر : ۷۳۶۷۸
حسین سلاح ورزی

به گزارش ایبِنا، حسین سلاح ورزی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما درباره برگزاری نمایشگاه بین المللی دمشق پس از پنج سال، افزود: به دعوت وزیر اقتصاد سوریه برای مذاکره و شرکت در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه سفری به مشق انجام و مذاکراتی صورت گرفت.


وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نیز به همراه بیش از ۳۰ شرکت توانمند و بزرگ و همچنین کشورهایی از جمله چین، روسیه در این نمایشگاه حضور داشت.


نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: با توجه به سطح بالای ارتباطات و تعاملات سیاسی میان دو کشور، تعاملات اقتصادی ما تاکنون رضایت بخش نیست و سال گذشته ایران حدود ۲۵۰ میلیون صادرات به سوریه داشت در حالی که اشتیاق زیادی برای استفاده از توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و تولیدات کشور ایران در سوریه وجود دارد.


سلاح‌ورزی گفت: در شرایطی که حدود سه سال پیش هم توافقنامه تجارت آزاد میان دو کشور امضاء شد، اما عدم اجرای دقیق و کامل این توافقنامه و همچنین نبود ارتباط تعریف شده میان بخش های خصوصی دو کشور، سایه جنگ و حضور تروریست های تکفیری در سال های گذشته موجب شد سطح تعاملات اقتصادی، مناسب نباشد.


این فعال اقتصادی ادامه داد: با توجه به امنیت و ثبات قابل توجهی که در سوریه به وجود آمده است و نیاز صنایع مختلف این کشور به ویژه در حلب به واسطه آسیب های ناشی از جنگ، در این سفر تصمیم گرفته شد شرکت های ایرانی به کمک بیایند تا در بازسازی صنایع سوریه و از طرف دیگر در تامین نیازمندی های اولیه آن ها همکاری هایی آغاز شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر