06 شهريور 1396 - 13:42

تعیین‌ تکلیف اینترنت نامحدود تا ماه آینده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وضعیت مصوبه فروش اینترنت نامحدود تا یک ماه آینده مشخص می‌شود.
کد خبر : ۷۴۱۴۱
آذری جهرمی

به گزارش ایبِنا، محمدجواد آذری جهرمی امروز در حاشیه مراسم معارفه‌اش در جمع خبرنگاران در مورد گرانی نرخ اینترنت گفت: قیمت اینترنت تلفن همراه در همه جای دنیا بالا و تعرفه آن در ایران مناسب است؛ اما قیمت اینترنت ثابت در ایران گران است و این غیرطبیعی بودن قیمت سبب شده برنامه اصلاح تعرفه‌ها را مدنظر قرار دهیم.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کمیته‌ای برای بررسی وضعیت تعرفه اینترنت ثابت و ارائه اینترنت نامحدود تشکیل شده است و امیدواریم تا یک ماه آینده این تعرفه‌ها را نهایی کنیم، گفت: موضوع تعیین تکلیف تعرفه اینترنت ثابت در اولویت برنامه‌های ۱۰۰ روزه دولت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.


جهرمی در مورد آخرین وضعیت رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و یوتیوب گفت: رویکرد شورای عالی فضای مجازی این است که با سرویس‌ها و شبکه‌های فیلتر شده در ایران مذاکره صورت گیرد چرا که ما معتقدیم این شبکه‌ها برای فعالیت در ایران باید به قوانین و خواست ما احترام بگذارند و اجازه نمی‌دهیم شبکه‌هایی که معضلات جدی دارند در ایران فعالیت کنند.


وی در مورد رفع فیلتر یوتیوب گفت: شبکه یوتیوب موارد غیراخلاقی را بلاک می‌کند و باید این سیاست را برای کاربران ایرانی متناسب با فرهنگ ما به صورت محلی پیاده‌سازی کند که اگر آنها آمادگی داشته باشند ما نیز در دولت و مجموعه نظام این آمادگی را داریم که این محدودیت‌ها را برداریم.


جهرمی افزود: توییتر نیز درخواست مذاکره داده اما تاکنون مذاکره‌ای آغاز نشده است، برای بقیه شبکه‌ها نیز آمادگی خود را برای مذاکره با مدیران این شبکه‌ها اعلام کرده‌ایم.


پیگیری ظریف برای حل مشکل اپلیکیشن‌های ایرانی


آذری جهرمی در خصوص آخرین وضعیت بررسی موضوع حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه اپل گفت: تا پیش از این سیگنال‌های مثبت مختلفی را در خصوص این شرکت برای احترام به حقوق شخصی کاربران ایرانی دریافت کردیم و حدود دو هفته پیش آخرین ورژن منتشر شده سیستم عامل اپل، زبان فارسی را پشتیبانی می‌کرد.


جهرمی ادامه داد: البته چند ماه پیش اپل به برداشتن برخی اپلیکیشن های ایرانی از فروشگاه اپلیکیشن های خود اقدام کرده بود که این موضوع مربوط به حق السهم این شرکت برای تضمین درآمدش بود که شرکت های ایرانی مطابق با مقررات این شرکت و منطبق با چارچوب های آن این مساله را حل کردند.


وزیر ارتباطات با بیان اینکه ایمیل شرکت اپل به شرکت‌های توسعه دهنده اپلیکیشن مفهوم حقوقی ندارد، ادامه داد: اینکه اعلام می کنند اپلیکیشن های کشورهای تحریم شده از اپ استور حذف شده‌اند موضوع درستی نیست چرا که برخی شرکت‌های ایرانی برای آنکه برای خود بازار بین‌المللی متصور بودند، اپلیکیشن‌های خود را به صورت بین‌المللی ثبت کردند اما آنها نیز از اپ استور اپل حذف شده‌اند پس نمی توان تحریم را دلیل این اقدام دانست.


وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در حال پیگیری این موضوع و حمایت از شرکت‌های ایرانی هستیم و دکتر ظریف نیز به صورت جدی پیگیر این موضوع است و اگر لازم باشد به لحاظ حقوقی برای این پرونده وکیل می‌گیریم.


جهرمی با بیان اینکه در صورتی که ثابت شود این اقدام اپل سوءنیت بوده است رفتارمان را متناسب با این مساله برنامه ریزی می کنیم، گفت: هم اکنون ۱۱ درصد گوشی های هوشمند ایران از این کمپانی است و از آنجایی که این شرکت نشان داده به مشتریان خود احترام می گذارد و سیاست مشتری مداری رکن پایدار شرکت‌های بزرگ بین المللی است باید به کاربران ایرانی نیز احترام بگذارد.


وی تاکید کرد: چارچوب ورود ما به این نحو است که مساله را به صورت حقوقی پیگیری و مشکل را برطرف کنیم و اگر به جمع بندی برسیم که این موضوع جنبه سیاسی دارد طبیعتا به گونه ای دیگر برخورد خواهیم کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر