19 شهريور 1396 - 08:36

«اعتبارسنجی مطلوب» در دستور کار بانک ملی ایران

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: مقدمات «اعتبارسنجی مطلوب» در بانک ملی ایران در حال پیاده سازی است.
کد خبر : ۷۴۶۴۱
بانک ملی

به گزارش ایبِنا ، محمود شایان در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان این که یکی از مهمترین ریسک های بانک ها، ریسک اعتباری است، گفت: کمیته بال به بانک ها توصیه کرده گزارش ها و اطلاعات موجود در سامانه اعتبارسنجی به عنوان مکمل سیستم های رتبه بندی داخلی به منظور شناخت مناسب از مشتریان اعتباری استفاده شود.


وی افزود: از سوی دیگر سامانه اعتبارسنجی عمدتا به بررسی تمایل پرداخت و رفتار اعتباری مشتری پرداخته و سیستم های رتبه بندی داخلی بانک ها توانایی بازپرداخت مشتریان را مورد توجه قرار می دهد.


معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران اظهار داشت: بهره گیری از این سیستم ها موجب دستیابی به شناختی کامل از مشتری و در نتیجه تصمیم صحیح در اعطای اعتبار به مشتری می شود.


وی تاکید کرد: بانک ملی ایران در صدد است با توانمندسازی منابع انسانی بخش اعتباری از یک سو و همچنین پیاده سازی زیرسیستم رتبه بندی داخلی متقاضیان اعتباری در سامانه جامع تسهیلات و تعهدات از سوی دیگر، اعتبارسنجی مطلوبی را در دستور کار قرار دهد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر