05 مهر 1396 - 10:48

دستگیری عامل برداشت غیر مجاز به روش اسکیمر در مریوان

رئیس پلیس فتا استان کردستان از دستگیری متهم اسکیمر خبر داد و گفت: متهم با قرار دادن دستگاه اسکیمر در دستگاه کارت خوان، اقدام به خالی کردن حساب‌ مشتریان سیستم بانکی کرده است.
کد خبر : ۷۵۴۵۸
کارتخوان

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ شاکری درباره این پرونده اظهار داشت: فردی با طرح شکایت به دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان مریوان و ارجاع به این پلیس اعلام کرد در حالی که کارت عابر بانک خود را در اختیار داشته است، مبلغ ۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال از طریق دستگاه خودپرداز از حساب وی برداشت شده است.
وی افزود: با بررسی‌ و تحقیقات فنی صورت گرفته و مشخص شد متهم پس از برداشت اقدام به خرید ۲ دستگاه تلفن همراه از مغازه موبایل فروشی در شهرستان شهریار(‌غرب تهران‌) کرده و بخشی از وجه را به صورت نقدی برداشت کرده است و با اعزام اکیپی از مامورین پلیس فتا به شهرستان شهریار و با انجام تحقیقات، متهم شناسایی و پس از چند روز، متهم در یکی از پاساژ های شهر تهران در حین فروش موبایل‌های خریداری شده به همراه کارت بانکی جعلی مورد استفاده در شهر تهران شناسایی و دستگیر و با هماهنگی قضایی به شهرستان مریوان منتقل شد.
رئیس پلیس فتا استان کردستان  ادامه داد : با توجه به وجود پرونده‌های مشابه در سطح شهرستان‌، در روند تحقیق از وی، درابتدا انکار و در نهایت با توجه به مستندات ارائه شده اعتراف کرد.
شاکری گفت: با توجه به اعتراف های متهم، نفر دوم  شناسایی شد که دارای سابقه کلاهبرداری به وسیله اسکیمر بود، نامبرده به پلیس فتا احضار و تحقیقات لازم از وی انجام و پس از جمع‌بندی ادله و پرونده‌های موجود مشخص شد متهمین از حساب بانکی ۸ نفر از شهروندان مریوان مجموعا مبلغ ۱۹۵ میلیون ‌ریال برداشت کرده که به اتهام مشارکت در کلاهبرداری قرار قضایی مناسب برای آنها صادر شده است.
 
رئیس پلیس فتای استان کردستان به شهروندان توصیه کرد: به هنگام خرید از دست فروشان یا افرادی که دستگاه‌های کارت خوان دارند دقت لازم را داشته باشند تا در دام اسکیمر نیفتند و دستگاه کارت خوان آنها چسب خورده و یا شکسته نباشد و یا قطعه‌ای اضافه نداشته باشد.
این مقام مسئول با بیان اینکه شهروندان به هیچ وجه رمز کارت خود را به فروشندگان نگویند، تاکید کرد: هموطنان خودشان رمز بانکی را در هنگام خرید وارد کنند.
سرهنگ شاکری  در خصوص ضرورت تغییر رمز بانکی کارت‌ها به صورت دوره‌ای گفت: تغییر رمز ماهانه و دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه مجرمان سایبری است.
رئیس پلیس فتا استان کردستان در پایان گفت: هموطنان در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها