14 مهر 1396 - 12:03

کشف ۴.۵ کیلوگرم ماده مخدر کریستال در گمرک

ماموران گمرک در تازه ترین عملیات کشف و مبارزه با قاچاق مواد مخدر، موفق به کشف ۴ کیلو و ۵۵۰ گرم ماده مخدر کریستال از داخل کیف سامسونت شدند.
کد خبر : ۷۵۷۱۱
مواد مخدر

به گزارش ایبِنا، این مقدار ماده مخدر از داخل کیف سامسونت یک مسافر ورودی کشف شد. یک مسافر تبعه افغانستان که قصد ورود به کشور را داشت، ۴ کیلو و ۵۵۰ گرم مواد مخدر کریستال را در داخل یک کیف سامسونت و در جداره کیف جاسازی و سپس با مهارت خاصی با روکش پلاستیکی روی مواد مخدر را پوشانده بود که با هوشیاری ماموران گمرک دوغارون و به کمک ایکس ری چمدانی کشف و ضبط شد.


مخدر شیشه یا کریستال که به نام ایس هم مشهور است، ماده شیمیایی با نام علمی متامفتامین است. متامفتامین جزو دسته مواد گروه امفتامین به شمار می رود که دارای اثرات محرک بسیار خطرناکی بر روی مغز انسان است.


گمرک دوغارون یکی از مجهزترین گمرکات به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های کنترلی در مرز ایران و افغانستان است. این گمرک براساس استانداردهای جهانی از سگ‌های موادیاب هم برای کشف مواد مخدر استفاده می‌کند.


تعداد تجهیزات کنترلی ایکس ری گمرکات در دولت یازدهم سه برابر شده و روند تجهیز گمرکات به تجهیزات کنترلی ایکس ری کامیونی و چمدانی در دولت دوازدهم نیز ادامه دارد.


گفتنی است، که گمرک ایران رتبه نخست جهانی را در مبارزه با مواد مخدر در ۶ ماهه سال ۲۰۱۷ کسب کرده و ماموران گمرک در سال جاری میلادی براساس ارزیابی سازمان جهانی گمرک بیشترین تعداد کشف قاچاق مواد مخدر را داشته اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها