17 مهر 1396 - 08:42

ابراز رضایت کمیسیون صنایع مجلس از تسهیلات پرداختی بانک صنعت‌ومعدن

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس پس از استماع گزارش مدیرعامل و هیات‌مدیره بانک صنعت و معدن، از تسهیلات ارائه‌شده‌ی این بانک به تولیدکنندگان و صنعتگران ابراز رضایت کردند.
کد خبر : ۷۵۸۲۸
طرح صنعتی استان تهران

به گزارش ایبِنا و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، سعید باستانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هیات مدیره و مدیرعامل  بانک صنعت و معدن با حضور در نشست کمیسیون، گزارشی از عملکرد این بانک در حوزه پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان و صنعتگران و مقایسه آن با تسهیلات پرداختی سایر بانک‌های کشور با توجه به موجودی مالی بانک، ارائه کرد و پس از آن  به سئوالات نمایندگان پاسخ داد.


نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس اظهار داشت: بر اساس توضیحات مدیران این بانک، میزان تسهیلات ارزی و ریالی ارائه شده به تولیدکنندگان و صنعتگران در سطح مناسب و قابل قبولی بوده است. البته در این جلسه اعضای کمیسیون به مدیریت بانک صنعت و معدن پیشنهاد دادند، در ارزیابی وثایق بانکی تولیدکنندگان خوش‌حساب تجدیدنظر کنند که مورد موافقت قرار گرفت.


وی در عین حال از تجدیدنظر در نرخ سود تسهیلات پرداختی به تولید و  اولویت در پرداخت تسهیلات در مناطق محروم، خبر داد.


 ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن نیز گفت: گزارش عملکرد بانک صنعت‌و معدن درباره اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی بسیار رضایت‌بخش بود.


نماینده مردم مشکین‌شهر تصریح کرد: ما اعتقاد داریم با توجه به اینکه نسبت بانک صنعت‌ و معدن با توجه به سرمایه ثبتی خود و سپرده‌های دریافتی نسبت به بانک‌های دولتی دیگر پیشتاز است.


وی ادامه داد: ۹۹.۸ درصد وام‌های اعطایی این بانک تسهیلات به بخش خصوصی بوده، یعنی صنایعی همچون فولادی، پتروشیمی، قضایی، معدنی، ‌آشامیدنی، دانش‌بنیان و ... در شهرهای مختلف بوده که در حقیقت خوشبختانه علی‌رغم محدودیت‌ سرمایه، ارائه تسهیلات موفقیت‌آمیز بوده است.


ملکی تاکید کرد: بانک صنعت و معدن بر این اساس رتبه برتر را میان بانک‌های دیگر کسب کرده است.


عضو کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: اعضا سوالات و پیشنهادات بسیاری را مطرح  کردند، یکی از پیشنهادات، فعالیت کردن و ارائه تسهیلات این بانک بر اساس سهمیه استانی بود که به دلیل تناقض با اصل ۴۴ مورد مخالفت قرار گرفت.


 همچنین داریوش اسماعیلی عضو دیگر کمیسیون صنایع  و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه دیروز گفت: درخواست نمایندگان برای تجدید ارزیابی وثایق بانکی در بانک صنعت و معدن مورد قبول مسئولان بانک صنعت و معدن قرار گرفت.


وی افزود: درخواست‌هایی از سوی نمایندگان در خصوص  تجدید ارزیابی وثایق بانکی داشتند به این معنا که اگر تولید کننده ای تسهیلاتی را قبلا گرفته و وثایقی را به بانک سپرده، حال اگر اقساط خود را پرداخت کرده، می تواند به وسیله کارشناسی، این وثایق را با توجه به پرداختی که داشته آزاد کند تا تولید کننده بتواند مجددا، تسهیلات جدیدی را دریافت کنند که مدیرعامل بانک همکاری لازم در چارچوب قانون انجام خواهد شد .


نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: میزان تسهیلاتی که این بانک نسبت به سپرده‌های موجود ارائه کرده، قابل مقایسه با سایر بانک ها نیست و این امر نشان می دهد که این بانک علیرغم سپرده های اندک نزد این بانک ،  تسهیلات ارزی و ریالی در سطح بسیار مناسبی در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است و این نشان از کار کارشناسی و اقدامات در خور تحسین این بانک است .


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر سرعت بخشیدن و اولویت دادن به تسهیلاتی که برای سرمایه گذاری در مناطق محروم است، مقرر شد که در این بانک اولویت‌هایی قائل شوند.


وی در خصوص افزایش سرمایه این بانک برای بالا بردن قدرت اعطای تسهیلات تاکید کرد: نمایندگان مجلس ضمن حمایت از بانک صنعت و معدن ، قرار است تا در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد .


 رمضانعلی سبحانی فر عضو دیگر کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم سبزوار و خوشاب در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از اقدامات درخور بانک صنعت و معدن در تامین مالی پروژه های صنعتی کشور گفت: به بهره برداری رسیدن ۱۵۶ طرح و اعطای تسهیلات ۸ هزار و ۶۸۷ میلیارد ریالی و اشتغال مستقیم ۴ هزار و ۶۶۱ نفر نشان از نقش غیرقابل انکار این بانک در عرصه صنعتی کشور دارد.


سبحانی فر گفت: بانک صنعت و معدن با نگاه کارشناسی توانسته است بسیاری از پروژه هایی را که در طول چند سال اخیر راکد مانده بودند، وارد فاز تولید کند که این اقدام بسیار مهم و در خور تحسین است.


وی به رفع مشکل راه اندازی شرکت دارو سازی طاها در شهرستان سبزوار در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: این شرکت چندین سال راکد و بلاتکلیف بود که با اعطای تسهیلات ریالی و ارزی بانک صنعت و معدن وارد فاز تولید شده و توانسته برای ۱۰۷ نفر اشتغال زایی کند.


نماینده مردم سبزوار ابراز امیدواری کرد که اعضای کمیسیون صنایع و معادن، افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن را به جد مورد پیگیری قرار می دهند.


 رامین نورقلی پور دبیراول کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم بندر ترکمن و کردکوی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک تخصصی بخش صنعت و معدن کشور توانسته است اقدامات مهم و اساسی را انجام دهد.


وی افزود: بانک صنعت و معدن در بسیاری از موارد همگام و هم دوش با کارآفرینان و صنعتگران حرکت می کند و انتظار می رود که این بانک بتواند قوانین دست و پا گیر را که روند تسهیلات را با کندی مواجه کرده تسهیل گرداند چه بسا که مقررات دست و پاگیر فراوانی برای سازمان ها و بانک های دولتی وجود دارد.


 حمید گرمابی عضو دیگر کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات ارزنده بانک صنعت و معدن گفت: جایگاه بانک صنعت و معدن در بخش بین المللی جایگاه بسیار مثبت و خوبی است و توانسته استانداردهای بین المللی خود را ارتقا دهد و مورد اعتماد تمام بانک های داخلی و بین المللی باشد.


وی افزود: بانک صنعت و معدن حضور پررنگ و مثبتی در رونق تولید دارد اما انتظار ما بیشتر است چراکه این بانک از خانواده صنعت و معدن کشور است.


 غلام محمد زارعی عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک صنعت و معدن در جهت رونق تولید و صنعت کشور اقدامات بسیار مفیدی را انجام داده و در هر شرایطی با اعضای کمیسیون صنایع و معادن و تولیدکنندگان همکاری و همیاری داشته اند که این اقدام قابل تقدیر و تشکر است.


 محسن کوهکن ریزی عضو دیگر کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات بانک صنعت و معدن در تامین مالی پروژه های صنعتی، ابراز امیدواری کرد که بانک صنعت و معدن بیشتر از گذشته فعالیت ارزنده انجام می دهد.


وی همچنین در خصوص تامین مالی قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان سوالاتی را مطرح نمود.


 رضا انصاری عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: بانک صنعت و معدن گزارش کامل وضعیت اعطای تسهیلات به تفکیک استان را در اختیار کمیسیون قرار بدهد.


 علی اسدی کرم عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه بیشتر بانک صنعت و معدن به بخش معدن کشور شد.


 نادر قاضی پور عضو دیگر کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از بانک صنعت و معدن در خصوص نقش مثبت در تامین مالی پروژه های صنعتی کشور، خواهان تسریع در اعطای وام به نیروگاه حرارتی شهر ارومیه شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر