تامین مالی ۲۰۰ میلیارد ریالی با انتشار صکوک مرابحه

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه گفت: موافقت اصولی تامین مالی شرکت آدوراطب «سهامی خاص» به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال از طریق انتشار صکوک مرابحه در بازار سرمایه صادر شد.
کد خبر : ۷۸۲۰۹
پول

به گزارش ایبِنا، غلامرضا ابوترابی اعلام کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی انتشار صکوک مرابحه شرکت آدوراطب «سهامی خاص» را به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال جهت خرید مواد و کالای مورد نیاز این شرکت صادر کرد.


وی اظهارداشت: این اوراق ۲ ساله، با نرخ سود ۱۸ درصد و به صورت با نام از طریق شرکت فرابورس عرضه خواهد شد و ناشر این اوراق شرکت واسط مالی اسفند سوم «با مسئولیت محدود» است. همچنین ابوترابی در خصوص دیگر ارکان انتشار این اوراق افزود: ضامن صکوک مرابحه آدوراطب، بانک خاورمیانه است.


افزون بر این، صندوق های سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردان صبانیک و سرمایه گذاری توسعه نیکی «با درآمد ثابت» و گروه مالی گسترش سرمایه کیان نیز مسئولیت بازار گردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق را بر عهده دارند و عامل پرداخت همانند دیگر انتشارهای صکوک، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است.


وی ادامه داد: در این اوراق، شرکت واسط مالی اسفند سوم «ناشر» به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد و کالای مورد نیاز شرکت آدوراطب «بانی» را نقداً از طریق شرکت کوبل دارو «حق العمل کار» از فروشندگان خریداری خواهد نمود و سپس این مواد و کالا را به صورت بیع مرابحه ی نسیه به بانی خواهد فروخت و بانی متعهد می شود که در سررسیدهای سه ماهه، قیمت نسیه کالا را از طریق شرکت ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت نماید.


متنوع بودن ابزارهای تامین مالی


همچنین غلامرضا ابوترابی با اشاره به متنوع بودن ابزارهای تامین مالی در بازار سرمایه اظهار داشت: تا کنون شرکت های مختلفی در حوزه های حمل و نقل، بانک، لیزینگ، برق، نفت و پتروشیمی، معدن، مخابرات، کشاورزی، خدمات دریایی، صنایع تولیدی، خودروسازی و غیره از طریق انتشار انواع صکوک در بازار سرمایه تامین مالی شده اند و شرکت آدوراطب که توسط بزرگترین سهامدار شرکت داروسازی دکتر عبیدی یعنی شرکت کوبل دارو بنیانگذاری شده است اولین شرکتی است که در حوزه صنعت پخش دارو و محصولات آرایشی و بهداشتی اقدام به تامین مالی از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه کرده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر