سرقت یک میلیارد پوندی از کارت های بانکی در بریتانیا

بیش از یک میلیارد پوند در ۱۲ ماه اخیر از کارت های بانکی بریتانیایی ها سرقت شده است که آمار تکان دهنده ای محسوب می شود.
کد خبر : ۷۸۲۴۴
کارت بانکی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از ایندیپندنت، نتایج یک تحقیق جدید در بریتانیا نشان می دهد که در یکسال اخیر بیش از یک میلیارد پوند از حساب های بانکی افراد بوسیله کلاهبرداری از کارت های اعتباری و بدهی بریتانیایی ها مورد سرقت قرار گرفته است.


این در حالی است که طی یکسال اخیر از هر ۱۰ نفر بریتانیایی، یکنفر به دلیل اعمال کلاهبرداری، کارت بدهی یا اعتباری خود را مسدود کرده است و این رقم یعنی ۵ میلیون نفر از مردم این منطقه قربانی جرائم سایبری شده اند. 


در سال جاری میلادی تعداد افراد بریتانیایی که کارت های بانکی خود را به دلیل جرائم سایبری مسدود کردند به ۵.۲ میلیون نفر رسید که این رقم برای سال ۲۰۱۶ میلادی ۴.۵ میلیون نفر گزارش شده است که این آمار تکان دهنده است.


مقیاس مسئله جرائم سایبری در بریتانیا بزرگ بوده و نشان دهنده آن است که تعداد افراد کلاهبردار و قربانی های آنها بالا است؛ ضمن اینکه مناسبت هایی مانند «جمعه سیاه» یا «دوشنبه سایبر» موقعیت بسیار ایده عالی برای انجام جرائم اینترنتی است و اگر افراد در امور تجاری خود در این ایام اقدامات امنیتی کافی را در پیش نگیرند مورد دستبرد قرار خواهند گرفت.


در همین حال میانگین سرقت از کارت های بانکی در هر بار حمله سایبری ۵۴۴ پوند اعلام شده که این یعنی تا کنون بیش از یک میلیارد پوند از طریق کارت های بدهی و اعتباری مورد دستبرد سایبری قرار گرفته است.


بر همین اساس، بیش از یک سوم قربانی های این نوع کلاهبرداری در یکسال اخیر در حین انجام فرآیند پرداخت، حساب بانکی آنها هک شده است. همچنین رگولاتور سیستم های پرداخت بریتانیا به تازگی اعلام کرده که قصد دارد برنامه ای را اجرا کند تا اگر شخصی در زمان انتقال وجه مورد کلاهبرداری قرار گرفت، هزینه آن را جبران کند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر