تعیین بودجه ۷۸ میلیارد تومانی برای بیمه معتادان

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تخصیص اعتبار ۳۶۰ میلیارد تومانی در بودجه ۹۷ برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، از تعیین ۷۸ میلیارد تومان برای بیمه درمان معتادان خبر داد.
کد خبر : ۷۹۱۳۷
مجلس

به گزارش ایبِنا از خانه ملت، عبدالرضا عزیزی تخصیص اعتبار ۳۶۰ میلیارد تومانی در بودجه ۹۷ برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و توجه به بهبود وضعیت زندگی اقشار آسیب‌پذیر را از برکات برگزاری جلسات مقام معظم رهبری با سران قوای سه‌گانه دانست.


وی افزایش اعتبارات لازم برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی را از برکات برگزاری جلسات مقام معظم رهبری با سران قوای سه‌گانه دانست و گفت: پیش از این اعتبارات کمی را برای ستاد مبارزه با مواد مخدر تعیین می‌کردند، اما امسال اعتبارات بیشتری نسبت به سال‌های قبل برای این حوزه تعیین شده است.


نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تغییرات صورت‌ گرفته در بودجه اختصاص‌یافته به ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در سال ۹۱ اعتبارات اختصاص داده شده به این بخش تنها ۷۰ میلیارد تومان بود، ولی در لایحه بودجه ۹۷ مبلغ ۲۵۲ میلیارد تومان بودجه جاری و ۱۸۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی و ۷۸ میلیارد تومان برای بیمه مبتلایان به اعتیاد تعیین‌شده که این امر به کاهش هزینه‌ها برای درمان معتادان به مواد مخدر کمک می‌کند.


وی خاطرنشان کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز پیرو دستور مقام معظم رهبری در ستادی که به این منظور تشکیل شده بود، مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان برای تحقق این مهم تخصیص‌یافته که افزایش بیشتری نسبت به گذشته داشته است و می‌توان گفت این امر خروجی جلسات این ستاد بوده که از آبان‌ماه سال ۹۴ تاکنون برگزار شده است.


رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در بیان مصادیق کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور یادآورشد: هم‌ اکنون در مشهد آمار طلاق با کاهش ۸ درصدی همراه شده، یا پیرو جلساتی که مقام معظم رهبری با سران قوای سه‌گانه تشکیل داده‌اند، ۱۰ میلیون نفر از حاشیه‌نشینان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، ضمن اینکه به این بخش‌ها خدمات بهداشتی-درمانی و شهری ارائه می‌شود و این در حالی است که آنها پیش از این از دریافت این نوع خدمات محروم بودند.


برچسب ها: مجلس بیمه بودجه 97
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر