معامله ۵۰۰۰ تُن گازمایع در رینگ بین‌الملل بورس انرژی

بورس انرژی در روز جاری میزبان عرضه های متنوعی در رینگ های داخلی و بین المللی است.
کد خبر : ۷۹۲۸۳
گاز مایع

به گزارش ایبِنا، بورس انرژی امروز کالاهای میعانات گازی پالایش گاز خانگیران در رینگ داخلی و حلال ۴۰۲ پالایش نفت اصفهان در رینگ بین الملل عرضه می کند و از نکات مهم عرضه های روز جاری می توان به معامله ۵۰۰۰ تن گازمایع پالایش گاز فجر جم در رینگ بین الملل اشاره کرد.


عرضه ۵ هزار تن میعانات گازی


بر اساس این گزارش، در بازار فیزیکی بورس انرژی عرضه کالاهای حلال ۴۰۴، نفتای سنگین تصفیه نشده و نفتای سبک پالایش نفت شیراز، حلال ۴۰۲ پالایش نفت کرمانشاه، برش سنگین پتروشیمی جم و متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی و گازمایع پالایش گاز فجر جم در رینگ بین الملل روز گذشته انجام شد و حجم کل معاملات صورت‌گرفته ۱۲.۶۰۸ تن و به ارزش بیش از ۲۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به دست آمد.


دومین عرضه و معامله متوالی برق


همچنین در جریان معاملات روز گذشته، بازار برق بورس انرژی، شاهد معامله ۳ میلیون و ۴۸ هزار قرارداد معادل ۸۵ میلیون و ۶۲ هزار کیلووات ساعت به ارزش ۲۶ میلیارد و ۹۲۳ میلیون ریال بود و نمادهای بارپایه و  میان‌باری با متوسط قیمت ۳۱۰ و ۳۳۰  ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفت.


توقف و بازگشایی نمادها


افرون بر این، در آغاز این جلسه معاملاتی نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۲۸ دی ماه ۹۶ گشایش ونمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۲ دی ماه ۹۶ و بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی ۲ دی ماه ۹۶ در پایان جلسه معاملاتی متوقف و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.


این گزارش می افزاید: عرضه و معامله برق با دوره تحویل هفتگی دی و دوره مصرف بارپایه توسط نیروگاه خرمشهر  در بازار فیزیکی برای مصرف‌کنندگان بزرگ برق انجام شد. از سویی دیگر، از ۱۵۰,۰۰۰ کیلووات در هر ساعت برق عرضه شده با دوره تحویل اولین هفته دی ماه ۹۶،   ۱۱۷,۰۰۰ کیلووات با قیمت ۴۳۵ ریال بر کیلووات ساعت و ارزش ۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.


انجام بزرگ‌ترین عرضه برق در بازار فیزیکی


گفتنی است، روز گذشته بزرگ‌ترین عرضه برق در بازار فیزیکی توسط نیروگاه دماوند برای دوره تحویل سالانه و دوره مصرف بارپایه به میزان ۲۰۰ کیلووات در هر ساعت صورت پذیرفت. در سویی دیگر، در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بالغ بر ۸ میلیون و ۱۲۷ هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش ۲۷ میلیارد و ۳۸۲ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر