03 دی 1396 - 12:01
وزیر ارتباطات اعلام کرد؛

سرشماره یک اپراتورموبایل قطع شد/حذف پیامک‌های مزاحم جدی گرفته نشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام قطع سرشماره یکی از اپراتورهای موبایل، از جدی نگرفتن حذف پیامک‌های مزاحم انتقاد کرد.
کد خبر : ۷۹۴۶۷
آذری جهرمی


به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمدجواد آذری جهرمی در همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهارداشت: تثبیت ساختار وزارت ارتباطات، افزایش اشتغال، افزایش ارتباط‌های بین المللی و بسیاری از حوزه ها که نیاز به ساماندهی داشت و در حال حاضر با رهبری و مدیریت درست همکاران ما در این بخش شاهد بهبود این شرایط هستیم.


وی با بیان اینکه در چهار سال اول دولت یازدهم نیازمند تیمی جنگنده برای بهبود شرایط و پیشروی کار بودیم، ادامه داد: این حوزه نیاز به مدیرپروری و جوان‌سازی دارد و اکنون بهترین زمان است زیرا شرایط آرامشی برقرار است تا کارها پیش برود.


آذری جهرمی ادامه داد: در تغییر مدیران این حوزه از معاونین استفاده شد و مدیران نیز به عنوان مشاور قرار گرفتند. همچنین از ظرفیت و توان بانوان براساس قولی که در مجلس شورای اسلامی داده بودم، استفاده شد.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در مسیر پیش رو اهداف و برنامه‌ها مشخص و شبکه ملی اطلاعات یکی از این اهداف است، گفت: امروز با وجود شورای عالی فضای مجازی سندی به عنوان محور گفتگو و فعالیت با بخش های مختلف است. در سه ماه گذشته وقت زیادی صرف شد تا آنچه انجام شده با مصوبات تطبیق داده شود و خوشبختانه نتایج مشخص و امروز گزارش به رییس جمهور ارائه شد.


وی افزود: باید یک ساختار تشکیلاتی مناسب برای اجرای شبکه ملی اطلاعات داشته باشیم که نیازمند نظارت سالم و صحیح بود و تاکنون ۳۰ پروژه احصا شده یعنی باید ۳۰ پروژه اجرا شود تا به نقطه مد نظر برسیم.


آذری جهرمی ادامه داد: اتکای ما بر سند خواهد بود و تفاسیر مختلف از شبکه ملی اطلاعات برای ما ملاک نیست. شبکه ملی زیرساخت رشد اقتصادی کشور و افزایش اشتغال و زیربنای توسعه های آتی کشور است.


این عضو کابینه دوازدهم خاطرنشان کرد: توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته نکته مهم دیکری است و تا پایان دهه فجر همه شهرها به نسل سه و چهار اینترنت موبایل مجهز می‌شوند. وی تصریح کرد: توسعه نسل سه و چهار شکاف میان بخش های مختلف در کشور را افزایش داده و روستاییان از نوع خدمات رضایت ندارند و ما مکلف هستیم ظرف اجرای برنامه ششم، چهار سرویس اساسی مثل دولت الکترونیک را در ۹۰ درصد روستاهای بالای بیست خانوار ایجاد کنیم.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بانک اطلاعاتی کاملی از مناطق محروم و کمتر برخوردار ایجاد شده و تمامی شرایط و دسترسی ها بررسی شده است. الان برخی مناطق در لیست در چهار گروه متفاوت درجه بندی شده که نشان از عدم شرایط مناسب دارد و مدیران استانی ما باید پیگیر این موارد باشند.


وی افزود: بحث مهم دیگر دولت الکترونیک است و باید از ظرفیت اجرایی شورای عالی فضای مجازی استفاده شود. در عین حال، کسب و کارهای نوپا موجب افزایش اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی خواهد شد و باید تمامی موانع در همه حوزه ها از سر راه شاغلان در کسب و کارهای نو برداشته شود.


آذری جهرمی تصریح کرد: مدیران استانی جوانان نخبه و فعال را دریابید و برای آنها تلاش کنید؛ همچنین هیچگونه نگرانی از حواشی آن نداشته باشید و حامی و دلسوز آنها باشید. توجه به حقوق مشترکین و مصرف کنندگان نیز از دیگر موارد مهم است.


وزیر ارتباطات تاکید کرد: سامانه ای را پیش از این برای جلوگیری از پیامک های مزاحم ایجاد کردیم اما به اخطارها توجه نشد و روز گذشته سرشماره یکی از اپراتورها قطع شد. اپراتور نباید اطلاعات مشترکین را به دیگران اعلام کند. در کیفیت ارتباطات هم مشکلاتی وجود دارد و این نظام باید اصلاح شود.


وی با اشاره به اینکه به شکایت های مردم در همه بخش ها در استان ها باید رسیدگی شود گفت: نظارت باید به صورت جدی باشد تا حقوق مردم حفظ شود و هیچ تعارفی در این راه نداشته باشیم. در عرصه حریم خصوصی مردم هیچ کوتاهی و دلیلی قابل قبول نیست و دستگاه قضایی نیز در این راه همراه ما است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر