جریمه ۱۲۵ میلیون دلاری رویال بانک برای سیاه نمایی فروش اوراق

رویال بانک اسکاتلند به دلیل ندادن اطلاعات صحیح در مورد فروش اوراق قرضه مسکن به دو صندوق مستمری آمریکا و وارد کردن خسارت میلیون دلاری به آنها، ۱۲۵ میلیون دلار می پردازد.
کد خبر : ۷۹۵۱۸
رویال بانک اسکاتلند

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، دادستان عمومی ایالت کالیفرنیا آمریکا گفت: رویال بانک اسکاتلند برای پایان دادن به پرونده سیاه نمایی فروش اوراق قرضه مسکن به دو صندوق مستمری بزرگ کالیفرنیایی، ۱۲۵ میلیون دلار باید بپردازد.


این رای در راستای آخرین تلاش های رویال بانک اسکاتلند برای فیصله دادن به ادعاهای مطرح شده در مورد فروش جنجالی اوراق قرضه مسکن به این دو صندوق مستمری در بحبوحه بحران مالی جهان در سال ۲۰۰۸ میلادی است.


همچنین دفتر دادستانی ایالت کالیفرونیا اعلام کرد، این اوراق بهادار به طور معمول توسط هزاران وام با کیفیت متفاوت که در آن خریدار با اطمینان به این که وام های مسکن به دقت مورد بررسی قرار گرفته و پر ریسک نیستند و نیز حمایت می شوند، از رویال بانک خریداری شده بودند.







دادستان کالیفرنیا گفت: در تحقیقات انجام گرفته شده، مشخص شد که رویال بانک به درستی کیفیت بسیاری از وام هایی که بر پایه اوراق قرضه بودند را به سرمایه گذاران اعلام نکرده تا سود کلانی را به جیب زند.

بر همین اساس به دلیل عدم شفاف سازی رویال بانک در فروش اوراق قرضه مسکن، دو صندوق بازنشستگی کارمندان عمومی و دبیران بازنشسته ایالت کالیفرنیا میلیون ها دلار در سال ۲۰۰۸ میلادی ضرر کرده اند.  


بر پایه این گزارش، پیش از این رویال بانک اسکاتلند به دلیل رفتارهای مشابه با شرکت های بزرگ آمریکایی به پرداخت جریمه های سنگین میلیارد دلاری محکم شده بود.
 





ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر