با شکستن رکورد ۴ سال اخیر :

بازدهی شاخص داوجونز ۲۵ درصد شد

بورس آمریکا در حالی که آخرین روز کاری سال را پرنوسان به پایان رساند که در کل متغیرهای این بازار توانستند در سال ۲۰۱۷ میلادی، بیشترین میزان افزایش را نسبت به سال ۲۰۱۳ به ثبت برسانند.
کد خبر : ۷۹۷۵۵
Dow Jones Industrial Average

به گزارش ایبِنا، در آخرین روز کاری سال ۲۰۱۷ میلادی، بازار آمریکا با کاهش شاخص ها همراه شد در حالی که قیمت دلار به پایین ترین میزان نسبت به سال ۲۰۰۵ میلادی رسید و هر یورو معادل یک دلار و ۲۰ سنت معامله شد.


بر اساس این گزارش، شاخص اس اند پی با روند کاهشی در سال جاری باز هم توانست میانگین رشد سالانه خود را به بالای ۱۹ درصد برساند.


این در حالی است که، معاملات روز جمعه با افزایش شاخص ها در معاملات صبحگاهی همراه بود اما در ۱۵ دقیقه پایانی شاخص ها کمی کاهشی شدند.


سهامداران در انتظار تعطیلات سال نو


حجم معاملات ۲۸ درصد نسبت به میانگین ۳۰ روزه اخیر کمتر بوده است در حالی که سرمایه گذاران در انتظار تعطیلات سه روزه سال نو هستند.


شاخص داوجونز معاملات آخرین روز را در روند ترمیمی به سر برد تا میانگین بازدهی سالانه سال ۲۰۱۷  خود را به ۲۵ درصد برساند.


شرکت های کوچک در بازار آمریکا توانستند سال جاری را با رشد ۱۳ درصدی به پایان برسانند در حالی که شاخص نزدک هم بازدهی ۲۹ درصدی را در سال ۲۰۱۷ به ثبت رساند.


در بازار ارز جهانی شاخص دلار با بیشترین میزان افت نسبت به یک ماه گذشته رو به رو شد و افت ۸.۵ درصدی را در سال ۲۰۱۷ به ثبت رساند.


کاهش شاخص S&P


در آخرین روز کاری بازارها، شاخص اس اند پی با افت ۰.۵ درصدی همراه شد در حالی که شاخص داوجونز کاهش ۰.۵ درصدی داشت و نزدک هم افت ۰.۷ درصدی را از آن خود کرد.


شاخص یورواستاکس ۰.۱ درصد منفی شد در حالی که شاخص آسیا پاسفیک با رشد ۰.۴ درصدی معاملات را خاتمه داد و تاپیکس ژاپن افت ۰.۱ درصدی را از آن خود کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر