سهم ۳۰ درصدی بیمه‌های البرز و ملت در بیمه نفتکش حادثه دیده

۳۰ درصد از بیمه بدنه کشتی نفتکش متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران که صبح امروز در آب های چین دچار حادثه شد، تحت پوشش بیمه های البرز و ملت بوده است.
کد خبر : ۸۰۰۹۱
بیمه البرز و ملت

به گزارش خبرنگار ایبِنا، دولت چین روز یکشنبه اعلام کرد که یک کشتی نفتکش ایرانی که اپراتور آن یک شرکت صاحب نام در حمل نفت است، پس از برخورد با یک کشتی باری چینی آتش گرفته و نفت آن در دریای شرق چین نشت کرده است.


از آنجایی که این نفتکش در اجاره شرکت «هانووا توتال» کره جنوبی بوده و محموله خریداری شده نیز متعلق به آن بوده است، تحت پوشش بیمه ای کلوپ های بین المللی (P&I) قرار دارد. با این حال بیمه های البرز و ملت به ترتیب ۲۰ و ۱۰ درصد از بیمه بدنه این کشتی را تحت پوشش داشته اند. ۷۰ درصد مابقی بیمه بدنه این کشتی تحت پوشش بیمه گر خارجی بوده است. براساس کسب اطلاع خبرنگار ایبِنا، ارزش تانکر این نفتکش ۳۲ میلیون دلار با سال ساخت ۲۰۰۸ است.


در بحث ارزیابی خسارت نفت کش ها، آلودگی محیطی نیز قابل ارزیابی است اما هنوز دولت چین یا رسانه های بین المللی میزانی از نشتی نفت در آب های چین اعلام نکرده اند. هزینه حمل، بیمه و عقد قرارداد حمل از بندر، تحویل بار و بیمه و بازرسی این نفتکش با خریدار بوده است. بر اساس برآوردها، محموله این کشتی حدود یک میلیون بشکه نفت است که ارزش آن بر اساس قیمت‌های کنونی نفت، ۶۰ میلیون دلار است.


در جریان این حادثه حدود ۳۰ نفر از خدمه ایرانی کشتی مفقود شده اند. میزان دیه خدمه کشتی نیز براساس استانداردهای بیمه ای دست کم ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار است. البته رقم دقیق دیه خدمه کشتی ها در زمان خرید بیمه نامه به طور توافقی بین بیمه گر و بیمه گذار تعیین می شود.


محموله این کشتی، میعانات متعلق به شرکت ملی نفت بوده که آن را برای شرکت «هانووا توتال» کره جنوبی حمل می کرده است. تمام محموله این کشتی و همچنین خود آن در اجازه شرکت کره ای و تحت پوشش کلوب P&I بوده است.


برچسب ها: بیمه بیمه نفتکش
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها