19 دی 1396 - 10:09

حل مشکل ۹۵ درصد از سپرده گذاران موسسات غیرمجاز

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران تاکید کرد که مشکل ۹۵ درصد از سپرده گذاران موسسات غیرمجاز بعد از ورود بانک مرکزی به بحث ساماندهی این موسسات حل شده است.
کد خبر : ۸۰۱۹۴
موسسات غیرمجاز

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سیدحسین سلیمی صبح امروز (سه شنبه) و در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران در واکنش به اظهارات مهدی پورقاضی مبنی بر اینکه چرا بانک مرکزی مسئولیت سپرده گذاران موسسات را نمی پذیرد، گفت: موضوع موسسات بدون مجوز مربوط به امروز و امسال نیست بلکه شاید سابقه فعالیت آنها به بیش از بیست سال قبل بازمی گردد.


وی با اشاره به روند شکل گیری موسسات غیرمجاز در کشور گفت: این موسسات هیچ‌گاه تحت نظارت بانک مرکزی نبوده اند و مجوز فعالیت خود را از سایر نهادها و ارگان ها گرفته بودند. نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران خاطرنشان کرد که در ۳ سال اخیر و با ورود بانک مرکزی به موضوع موسسات غیرمجاز، بسیاری از این موسسات ساماندهی شده و ۹۵ درصد از سپرده گذاران آنها تعیین تکلیف شده اند.


عضو هیات مدیره بانک خاورمیانه توضیح داد که در حال حاضر تنها مشکل سپرده گذاران کلان در موسسات غیرمجاز باقی مانده و با فروش اموال این موسسات، می توان سپرده های آنها را نیز بازپرداخت کرد. سلیمی در عین حال یادآور شد که این موسسات برای جذب سپرده اقدام به اعلام سودهای بالا می کردند و فعالیت آنها تحت نظارت بانک مرکزی نبود.


لازم به یادآوری است که در حال حاضر کمیته ای از سوی روسای سه قوه برای حل مشکل موسسات غیرمجاز تشکیل شده است تا مشکل ۵ درصد باقی مانده از سپرده گذاران نیز با تعیین تکلیف اموال و دارایی های موسسات غیرمجاز حل شود.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر