مدیرعامل بورس انرژی :

رشد معاملات بورس انرژی طبیعی است

مدیر عامل بورس انرژی اعلام کرد : بازارهای مالی همچون بورس انرژی، فرابورس، بورس تهران و بورس کالا همگی در روزهای اخیر با رونق معاملاتی و افزایش قیمت سهام رو به رو شده‌اند و این یک روند طبیعی است.
کد خبر : ۸۰۴۹۱
حسینی مدیر عامل بورس انرژي

به گزارش ایبِنا به نقل از فارس، سید علی حسینی افزود: بازارسرمایه اغلب به داده‌های آینده یک سهم و درآمدزایی پیش روی آن واکنش نشان می‌دهد و در مورد بورس انرژی باید گفت که تحلیل‌های واقعی رشد معاملات در بازار بورس انرژی را تایید می کند.


وی با اشاره به افزایش قیمت ها در بازارهای جهانی نفت خام، عنوان کرد: افزایش جدی قیمت نفت خام در بازارهای جهانی و ثبت رکورد بیشترین قیمت جهانی نفت برنت از دسامبر ۲۰۱۴ تاکنون خود محرک جدی برای افزایش ارزش معاملات بورس انرژی محسوب می‌شود که به افزایش قیمت تمامی فرآورده‌های پالایشی و بیشتر محصولات پتروشیمی نیز منجر شده است.


تاثیر نرخ دلار


حسینی، رشد قیمت دلار در بازار داخلی را محرک دیگری برای افزایش قیمت‌ها و مخصوصاً تقویت حجم صادرات دانست و گفت: تمامی این موارد بر درآمدزایی بورس انرژی مؤثر بوده است به طوری که در مورد درآمدزایی بورس انرژی نیز شاهد وضعیت نسبتاً مطلوبی هستیم که رصد وضعیت مالی شرکت در سامانه کدال نیز همین مطلب را تأیید می‌کند.


به گفته مدیر عامل بورس انرژی، افزایش تعداد کالاهای پذیرش شده در بورس انرژی بسترهای جدیدی برای رشد حجم و ارزش معاملات را فراهم کرده است.


تقویت معاملات برق


حسینی در ادامه گفت: تقویت معاملات برق در بازار فیزیکی بورس انرژی هم یکی دیگر از سکوهای پرتاب این بازار به شمار می‌رود، یعنی خریدار نهایی «اغلب واحدهای صنعتی» می‌توانند برق مورد نیاز خود را به صورت مستقیم از نیروگاه‌ها با قیمتی مناسب‌تر از قیمت‌های رسمی خریداری کنند.در مورد واحدهای  فروشنده برق و  فرآورده‌های نفتی نیز معافیت‌های مالیاتی در قانون تعیین شده که باز هم مزیتی رسمی برای بورس انرژی به منظور تقویت جایگاه این نهادمالی به شمار می‌رود.


شفافیت بورس چهارم


 مدیر عامل بورس انرژی تصریح کرد: بورس انرژی یکی از شفاف‌ترین بازارهای مالی در بازار سرمایه است که تمام معاملات و عرضه‌ها در تارنمای آن وجود دارد و همه فعالان بازار در صنایع و حوزه‌های گوناگون می‌توانند از توانمندی‌های این بازار رسمی استفاده کرده و از موقعیت‌های تجاری و معافیت‌های مالیاتی آن منتفع شوند.


وی توصیه کرد: بهتر است فعالان بازار با تکیه بر تحلیل، آگاهی و آمارها و اطلاعات رسمی به معاملات سهام این شرکت وارد شوند.


این مقام رسمی در مورد برخی شایعات و عرضه قریب الوقوع نفت خام در بازار فیزیکی این بورس، اعلام کرد: در اسرع وقت اطلاع رسانی عمومی خواهد شد، لذا از سهامداران اکیداً درخواست می‌شود، بر اساس شایعات تصمیم‌گیری نکنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها