07 بهمن 1396 - 16:26

امکان مانده‌گیری در اَپ‌های موبایلی منتظر هماهنگی نهایی

تراکنش مانده‌گیری بر روی اپلیکیشن‌های موبایلی باید از امروز شنبه ۷ بهمن فعال می‌شد که هنوز چنین روندی عملیاتی نشده و منتظر هماهنگی‌های نهایی و اعلام آمادگی همه بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت است.
کد خبر : ۸۱۱۵۴
بانکداری الکترونیک

به گزارش خبرنگار ایبِنا، از روز امروز شنبه مورخ ۷ بهمن‌ماه سال ۹۶ قرار بود بر اساس بخش‌نامه بانک مرکزی به‌ منظور فراهم آوردن مقدمات خدمات حساب یاری و ارتقا دسترس‌پذیری دارندگان کارت به خدمات بانکی، تراکنش مانده گیری ارسالی از درگاه‌های بدون حضور کارت دارای رمزنگاری مبدا تا مقصد در شبکه‌های شتاب و شاپرک پذیرش و پردازش شود.


این گفته بدین معنا است که از امروز تمام بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت الکترونیک می‌توانند خدمت مانده گیری را به دیگر خدمات اپلیکیشن های موبایلی خود اضافه کنند ولی تا زمان تنظیم این گزارش چنین خدمتی بر روی اپلیکیشن های موبایلی  راه‌اندازی نشده است.


بر اساس بررسی‌ها و پیگیری خبرنگار ایبِنا از مدیران شرکت‌های پرداخت مشخص شد به‌ منظور اجرایی شدن این روند شرکت شاپرک باید این درگاه را برای بانک‌ها و شرکت‌ها باز کند که هنوز این گشایش از سمت شرکت شاپرک صورت نگرفته است.


همچنین بررسی‌های خبرنگار ایبِنا از شرکت شاپرک بیانگر این نکته است که باید سوئیچ این خدمت از سوی شرکت خدمات انفورماتیک باز شود که مجوز گشایش این سوئیچ نیز باید از سمت بانک مرکزی صورت بگیرد.


اعظم آقایی پور، رییس‌ گروه نظارت اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در این خصوص به خبرنگار ایبِنا گفت: بانک مرکزی در این بخشنامه گفته از امروز شنبه مورخ ۷ بهمن‌ماه مانده گیری برای اپلیکیشن های موبایلی باز است، اما باید تمام بانک و شرکت‌های پرداخت الکترونیک به‌ منظور اجرایی شدن این روند بر روی اپلیکیشن های موبایلی‌شان اعلام آمادگی کنند تا بانک مرکزی بتواند این خدمت را بر روی اپ های موبایلی اجرایی کند و در حال حاضر در اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی منتظر اعلام این خبر و آمادگی از سوی بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت هستیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر