11 فروردين 1397 - 08:56
رقابت دو غول IT به بورس کشیده شد:

ارزش سهام آمازون و اپل در آستانه تریلیون‌ دلاری‌ شدن

ارزش سهام آمازون طی یک سال اخیر ۸۳ درصد افزایش پیدا کرده و این موضوع سیاتلی‌ها را در رقابت با اپل بر سر تریلیون‌ دلاری‌ شدن پیش می‌اندازد.
کد خبر : ۸۳۸۵۲
آمازو

به گزارش ایبِنا به نقل از زومیت، بسیاری پیش‌بینی‌ می‌کنند که اپل به نخستین شرکت با ارزش بازار یک تریلیون دلار بدل خواهد شد؛ اما مقایسه‌ نمودارهای مربوط به ارزش سهام نشان می‌دهند که آمازون با رشدی نجومی، احتمالا در مسیر تریلیون‌ دلاری شدن، از اپل پیشی خواهد گرفت.


تازه ترین گزارش رویترز نشان می دهد از ارزش سهام اپل ۸۹۳ میلیارد دلار است و ارزش سهام آمازون با اختلافی ۱۴۱ میلیارد دلاری، مقام دوم را با ۷۵۲ میلیارد دلاری به خود اختصاص داده و در عین حال که رشد ارزش سهام اپل طی ۱۲ ماه اخیر حدود ۲۴ درصد بوده، آمازون در این بازه‌ زمانی، رشدی ۸۳ درصدی را تجربه کرده است.


تئوری یا واقعیت؟


با این حال تحلیل های بنیادی و تکنیکال نشان می دهد که تمام این پیش‌بینی‌ها در حد تئوری است و رقابت بین آمازون و اپل حتی با در نظر گرفتن روند فعلی ارزش سهام آن‌ها، در جهت بدل شدن به نخستین شرکت با ارزش بازار یک تریلیون دلار، بسیار نزدیک خواهد بود.


اما به هر ترتیب گمانه زنی ها حاکی از آن است که چنانچه رشد ارزش سهام آمازون با همین روند ادامه پیدا کند، این شرکت در ماه‌ آگوست به ارزش بازار یک تریلیون دلاری دست خواهد یافت و اپل با حفظ روند فعلی خود، یک هفته پس از آمازون، یک تریلیون دلاری خواهد شد.


پیش بینی تحلیل‌گران وال‌استریت


اما در سویی دیگر، تحلیل‌گران وال‌استریت، همگی اعتقاد دارند که هیچ‌ کدام از شرکت‌های اپل و آمازون، سطح رشد فعلی خود را حفظ نخواهند کرد. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که ارزش هر سهم اپل طی ۱۲ ماه آینده با افزایشی ۱۱ درصدی به ۱۹۵ دلار خواهد رسید و این موضوع براساس داده‌های تامسون رویترز، ارزش بازار اپل را به ۹۸۹ میلیارد دلار خواهد رساند.


در مورد آمازون نیز گفته می‌شود که ارزش هر سهم این شرکت طی ۱۲ ماه آینده با افزایشی ۱۰ درصدی به ۱۷۰۰ دلار خواهد رسید و ارزش بازار سیاتلی‌ها معادل ۸۲۳ میلیارد دلار خواهد بود. موسساتی همچون بارون در کنار تعداد بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که اپل پیروز نبرد خواهد بود؛ اما یک موسسه‌ یک میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری پوششی، تابستان گذشته پیش‌بینی کرده بود که آمازون پیش از کوپرتینونشین‌ها به شرکتی یک تریلیون دلاری بدل خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر