10 فروردين 1397 - 12:44

وزارت دادگستری آمریکا، بانک بارکلیز را ۲ میلیارد دلار جریمه کرد

بانک بارکلیز بریتانیا با پرداخت ۲ میلیارد دلار به دلیل کلاهبرداری در ارائه وام مسکن با پشتوانه اوراق بهادار به وزارت دادگستری آمریکا موافقت کرد.
کد خبر : ۸۳۹۴۴
بارکلیز

به گزارش خبرنگار. ایبِنا به نقل از رویترز، بانک بارکلیز بریتانیا با پرداخت جریمه ۲ میلیارد دلاری از سوی وزارت دادگستری آمریکا به منظور ضرر رساندن به سرمایه گذاران در سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ میلادی با اجرای برنامه کلاهبردارانه خود برای فروش وام مسکونی با پشتیبانی اوراق بهادار موافقت کرد.


وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که بانک بارکلیز با گمراه کردن سرمایه گذاران در مورد کیفیت وام های مسکنی که معاملات را پشتیبانی می کرده موجبات کلاهبرداری بانکی را فراهم کرده بود. این پرداخت جریمه منجر به بسته شدن پرونده بارکلیز در آمریکا و ایجاد اعتماد دوباره به سرمایه گذاران می شود.


در همین حال «جز استالی» مدیر اجرایی بارکلیز گفت: از این جهت که توانستیم با وزارت دادگستری آمریکا در مورد پرداخت عادلانه جریمه به توافق برسیم، خوشنود هستیم و از زمان باز شدن این پرونده، اولویت تیم ما حل و فصل این پرونده بوده است.


همچنین به دنبال حل وفصل این پرونده از سوی بارکلیز، سهام این بانک بزرگ بریتانیایی ۰.۷ درصد افزایش پیدا کرد. البته بارکلیز اعلام کرد پرداخت این جریمه به «نسبت سرمایه هسته ای» این بانک آسیب می زند و این رقم تا ۰.۴۵ نقطه درصد است.


بر پایه این گزارش، ۲ تن از مدیران ارشد سابق بارکلیز که در حوزه وام مسکن با پشتوانه اوراق بهادر فعالیت داشتند، در مجموع ۲ میلیون دلار به دلیل سوء استفاده از پُست خود به وزارت دادگستری آمریکا پرداخت کردند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها