17 فروردين 1397 - 10:41

چین جنگ تجاری با آمریکا را به هر قیمتی تا پایان ادامه می دهد

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد به هر قیمتی هم که شده تا پایان جنگ تجاری علیه مواضع آمریکایی ها علیه چین هستیم.
کد خبر : ۸۴۱۱۰
پرچم آمریکا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت بازرگانی چین در اطلاعیه ای اعلام کرد که اگر طرف آمریکایی از مواضع مخالف خود در مقابل چین و جامعه بین الملل صرفه نظر نکند و سیاست حمایتی و یک جانبه ای خود را در پیش گیرد، چین در مقابل آنها تا پایان به هر قیمتی که شده، ایستادگی می کند.


همچنین چندی پیش، چین پرونده ای را علیه آمریکا در سازمان تجارت جهانی به دلیل وضع تعرفه بر روی واردات آلومینیوم و فولاد تشکیل داده است تا به آن رسیدگی شود و به گفته مقامات چینی دلیل تشکیل این پرونده در سازمان تجارت جهانی به امتناع مقامات آمریکایی برای مذاکره در این مورد است.


بر همین اساس، ماه گذشته میلادی ترامپ دستور وضع تعرفه ۲۵ درصدی بر روی واردات فولاد و تعرفه ۱۰ درصدی بر روی آلومینیوم را به امضاء رساند و اعلام کرد که برخی از کشورها از قبیل اتحادیه اروپا و ۶ هم پیمان ایالات متحده یعنی؛ آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، مکزیک و کره جنوبی تا یکم ماه می بصورت موقتی از این قانون معاف هستند.


بر پایه این گزارش در حال حاضر آمریکا ۱۳۰۰ کالای چینی را به ارزش ۵۰ میلیارد دلار مشمول تعرفه ۲۵ درصدی و چین هم در اقدامی تلافی جویانه، ۱۰۶ کالای آمریکایی را مشمول تعرفه ۲۵ درصدی کرده است.


برچسب ها: چین آمریکا ترامپ
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر