10 ارديبهشت 1397 - 10:23

ترامپ دولت فدرال را تهدید به تعطیلی در صورت عدم تامین بودجه کرد

رییس جمهور آمریکا گفت: در صورتی که بودجه ساخت دیوار مرزی با مکزیک تامین نشود، دولت فدرال را در ماه سپتامبر تعطیل می کند.
کد خبر : ۸۵۲۴۲
ترامپ

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا دولت فدرال را تهدید به تعطیل کردن در ماه سپتامبر در صورت عدم تخصیص بودجه بیشتر کنگره برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک کرد.


وی گفت: ساخت این دیوار مرزی شروع شده و ما ۱.۶ میلیارد دلارداریم. ترامپ تصریح کرد که اگر امنیت مرزی را بدست نیاوریم، گزینه دیگری نداریم و کشور را دوباره در بیست و هشتم سپتامبر تعطیل خواهیم کرد، چون به امنیت مرزی نیاز داریم.


این در حالی است که ترامپ تهدید مشابهی را در ماه گذشته میلادی برای فشار وارد کردن به تغییرات در قانون مهاجرت بکارگرفته بود که به گفته او قانون مهاجرت از ورود مجرمین به آمریکا جلوگیری می کند. البته دولت آمریکا بطور مختصر در ماه ژانویه به دلیل اختلاف در مورد قانون مهاجرت تعطیل شد.


ماه گذشته میلادی هم ترامپ لایحه بودجه ۱.۳ تریلیون دلاری را امضاء کرد که هزینه های دولت را تا پایان ماه سپتامبر اداره می کند. همچنین بسته شدن دولت در انتخابات پیش رو میان دوره ای در ماه نوامبر بعید به نظر می رسد، زیرا دوستان جمهورخواه ترامپ علاقمند به کنترل کنگره آمریکا هستند و از بسته شدن دولت حمایت نخواهند کرد.


بر پایه این گزارش، ترامپ اعلام کرد که صدها مهاجر از آمریکای مرکزی بصورت کاروان به آمریکا سفر می کنند و سفر آنها بسیار خطرناک است. مهاجرین آمریکای مرکزی شامل زنان و کودکانی هستند که از کشورهای گواتمالا، السالوادور و هندوراس به دلیل تهدید مرگ از سوی تبهکاران، قتل اعضای خانواده ی خود یا آزار و اذیت سیاسی مجبور به مهاجرت شده اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر