28 ارديبهشت 1397 - 09:51

پذیرش کارت‌های بانکی ایران و ترکیه از عید فطر

عضو هیئت‌مدیره بانک ملی از تلاش برای اجرایی شدن تبادل ریال ایران با لیر ترکیه از طریق کارت‌های بانکی دو کشور از عید فطر خبر داد.
کد خبر : ۸۵۹۶۴
لیر و ریال

مسعود خاتونی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا بابیان این مطلب اظهار داشت: عملیات زیرساختی و فنی پروژه تبادل ریال ایران با لیر ترکیه از طریق کارت‌های بانکی دو کشور به انتها رسیده  و به‌صورت آزمایشی نیز چند تراکنش خرید انجام‌شده است.


وی در خصوص زمان اجرایی شدن این پروژه اظهار داشت: این طرح در نیمه دوم اسفندماه آماده عملیاتی شدن بود و در حال حاضر مذاکرات نهایی بین مسئولان دو کشور در بانک‌های مرکزی ایران و ترکیه در حال انجام است.


خاتونی افزود: به اعتقاد من اگر در روند مذاکرات با مشکل جدی مواجه نشویم از عید فطر این پروژه وارد فاز عملیاتی می‌شود.


افزایش گشایش اعتبار بین ایران و ترکیه


معاون فناوری اطلاعات بانک ملی در خصوص شرایط ال سی‌های که قرار است به لیر باز شود، گفت: در حال حاضر این ال سی‌ها برای چند بخش بازشده است و هدف از این کار تبادل کالاهای تولید داخل بین دو کشور ایران و ترکیه با ارزتبادلی ریال و لیر است.


وی افزود: ثبت سفارش در این حوزه هرروز در حال افزایش است و گشایش اعتبار بین ایران و ترکیه به‌صورت مستمر انجام می‌شود که هدف از این کار افزایش واردات و صادرات کالاهای تولید داخل در دو کشور است.


ارائه خدمات بانکی در پیام‌رسان بله دلیل اصلی ماندگاری کاربران


خاتونی با اشاره به این‌که تعداد کاربران پیام‌رسان بله از مرز یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عبور کرده است، گفت: ترافیکی که تعداد کاربران پیام‌رسان بله ایجاد کرده‌اند در حدود ۷۵ درصد به‌طور روزانه است که نشان از به‌کارگیری و بهره‌گیری از این اپلیکیشن از سوی مردم دارد.


وی ادامه داد: برخورداری پیام‌رسان بله از زیرساخت‌ها و ماژول‌های بانکی دلیل اصلی استقبال مردم از این پیام‌رسان و عاملی مهم در افزایش ماندگاری کاربران آن است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر