بانک مرکزی نیوزلند نرخ بهره را ۱.۷۵ درصد قرار داد

بانک مرکزی نیوزلند به دلیل شرایط ضعیف اقتصادی این کشور، نرخ بهره را ۱.۷۵ درصد قرار داد.
کد خبر : ۸۷۶۷۶
بانک مرکزی نیوزلند

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، بانک مرکزی نیوزلند نرخ بهره را در سطح پایینی قرار داد تا همچنان نرخ بهره در این کشور به عنوان یک رکورد باقی بماند؛ البته بانک نیوزلند اعلام کرد اگر رشد اقتصادی آهسته باشد و تورم پایین تر از رقم از پیش تعیین شده باقی بماند در صورت نیاز آماده کاهش بیشتر نرخ بهره است.


در همین حال «آدریان اُور» رییس کل رزرو بانک نیوزلند گفت: نرخ رسمی بهره از حالا به بعد ۱.۷۵ درصد خواهد بود و به خوبی برای مدیریت تغییرات در جهت نزولی و صعودی همانطور که لازم است، آماده هستیم.


در ماه می سال جاری میلادی، رییس بانک مرکزی نیوزلند اعلام کرده بود که نرخ بهره در سطح فعلی خود باقی می ماند و از آن زمان به بعد، رشد اقتصادی در این کشور ضعیف تر از انتظارات رزرو بانک نیوزلند بوده و شرایط اعتماد به فضای کسب و کار هم به کمترین سطح خود در ۷ ماه اخیر رسیده است.


نیوزلند نرخ تورم خود را کمتر از نقطه میانی ۱ تا ۳ درصد برای یک دوره بلند مدت قرار داده است. به گفته برخی از تحلیل گران اقتصادی، اقدام بعدی بانک مرکزی نیوزلند با توجه به شرایط اقتصادی این کشور کاهش نرخ بهره به جای افزایش آن خواهد بود. به دنبال انتشار خبر پایین ماندن نرخ بهره در نیوزلند، دلار این کشور در برابر ۶۷.۹۸ سنت آمریکا خریداری شد.


بر پایه این گزارش، رشد تولید ناخالص داخلی نیوزلند در سه ماه نخست سال جاری میلادی ۰.۵ درصد بود که هدف از پیش تعیین شده بانک مرکزی این کشور ۰.۷ درصد بود؛ ضمن اینکه نرخ تورم این کشور در سه ماه پایانی امسال ۱.۱ درصد اعلام شد و انتظار می رود که تا پایان سال جاری میلادی به ۱.۶ درصد افزایش پیدا کند و تا قبل از سه ماه پایانی سال ۲۰۲۰ میلادی به ۲ درصد افزایش پیدا نخواهد کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر