ترامپ ترکیه را تهدید به وضع «تحریم‌های بزرگ» کرد

رییس جمهور آمریکا به دلیل بازداشت یک کشیش در ترکیه، دولت اردوغان را تهدید به وضع تحریم های بزرگ کرد.
کد خبر : ۸۹۰۳۱
ترامپ

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، به دنبال بازداشت یک کشیش آمریکایی در ترکیه، دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده، ترکیه را تهدید به وضع «تحریم های بزرگ» کرد. در همین حال ترامپ در توئیتر خود به این موضوع اشاره کرد و بیشتر یک تهدید زورمندانه است تا اینکه یک بیانیه رسمی سیاسی باشد. البته کاخ سفید از دادن جزییات بیشتر در مورد این تحریم ها اجتناب کرد و دولت آمریکا هم در مورد اقدامات تنبیهی خاص علیه دولت ترکیه اظهارتی نداشته است.


«برونسان» یک کشیش آمریکایی است که در ارتباط با کودتای سرکوب شده ترکیه بازداشت شده و پرونده او افزایش تنش ها بین واشنگتن و آنکارا را در بر داشته است. ترامپ در توئیتر خود نوشت: ایالات متحده به دلیل بازداشت طولانی مدت کشیش «آندر برونسان»، کشیش بزرگ، مرد خانواده و یک انسان عالی تحریم های بزرگی را علیه ترکیه وضع خواهد کرد. ترامپ نوشت که این مرد بی گناه مومن باید هرچه زودتر آزاد شود.


البته مقامات ترکیه ای پافشاری می کنند که این موضوع مربوط به دادگاه ملی این کشور است. بر پایه این گزارش، اختلافات سیاسی ترکیه با آمریکا و بحران میان همپیمانان ناتو این کشور منجر به رفتن اقتصاد ترکیه به سمت شکننده شدن و خروج سرمایه بین المللی از این کشور شده است. بر پایه این گزارش، لیر ترکیه در هفته گذشته ۴.۲ درصد از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا به دلیل تصمیم غیر منتظره بانک مرکزی این کشور برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره از دست داد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها