06 شهريور 1397 - 11:49

نگرانی هالک بانک ترکیه از جریمه هنگفت به دلیل تراکنش با ایران

هالک بانک ترکیه نگران آن است که تحقیقات وزارت خزانه داری آمریکا در رابطه با تراکنش های این بانک با ایران منجر به وضع جریمه سنگین شود.
کد خبر : ۹۰۵۰۴
هالک بانک

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، سرمایه گذاران در ترکیه نگران این موضوع هستند که تحقیقات وزارت خزانه داری آمریکا از بانک دولتی ترکیه، «هالک بانک» مبنی بر نقض تحریم های آمریکا علیه ایران توسط این بانک، جریمه هنگفتی را برای «هالک بانک» به دنبال داشته باشد. البته هالک بانک اعلام کرده که تمام تراکنش های آن با ایران قانونی بوده است.


همچنین از سویی دیگر هشدار برات آلبیراک وزیر دارایی ترکیه مبنی بر اینکه تحریم های تجاری ایالات متحده علیه آنکارا می تواند خاورمیانه را بی ثبات کند، ارزش لیر ترکیه در برابر دلار بار دیگر در معاملات ارزی روز سه شنبه با روند نزولی روبرو شد.


در همین حال سرمایه گذاران در پی اظهارات وزیر دارایی ترکیه در حال بررسی تلاش های این کشور برای مدیریت اختلافات ترکیه با آمریکا هستند که این موضوع بر روی کاهش ارزش لیر تاثیر گذاشته است. اختلافات آنکارا - واشنگتن بر سر کشیش آمریکایی دستگیر شده در ترکیه منجر به کاهش ارزش تقریبا ۳۸ درصدی لیر در برابر ترکیه شده است.


بر همین اساس، هر ۶.۲۰۰۰ لیر در برابر یک دلار رسید که در مقایسه با دیروز که هر یک دلار در برابر ۶.۱۲۰۰ لیر بود، روند کاهشی به خود گرفته است. بر پایه این گزارش، وزیر دارایی ترکیه در دیدار با همتای فرانسوی خود گفت: آنکارا به دنبال روابط بهتر با اروپا است؛ ضمن اینکه تحریم های آمریکا می تواند بطرز فزآینده ای تروریسم منطقه ای و بحران پناهندگان را وخیم تر کند.


در ماه جاری میلادی دونالد ترامپ تعرفه واردات فولاد و آلومنیوم ترکیه ای را به آمریکا ۲ برابر افزایش داد و موجبات اقدامات تلافی جویانه آنکارا علیه واشنگتن را به وجود آورد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر