18 شهريور 1397 - 10:51
عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی پیشنهاد داد؛

تشکیل کمیته رصد ارائه ارزصادرکنندگان/حمایت از برخورد باخیانت ارزی

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تشکیل کمیته ویژه برای رصد روند ارائه ارز توسط صادرکنندگان دولتی و خصوصی به سامانه نیما تاکید کرد.
کد خبر : ۹۱۰۴۲
ارز

به گزارش ایبِنا از خانه ملت، سیدتقی کبیری درباره اظهارات رئیس جمهوری مبنی بر اینکه صادرکننده دولتی و خصولتی باید ارز خود را در اختیار سامانه نیما قرار دهند، گفت: بدیهی است کشور در شرایطی قرار دارد که آمریکایی ها و صهیونیست ها می خواهند با تداوم دشمنی و کارشکنی، اقتصاد کشور را تخریب کنند البته جمهوری اسلامی همواره اجازه نداده که دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند و در مقابل دشمنان ایستادگی خواهیم کرد.


وی تصریح کرد: برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیح اقتصادی مانع از فشار اقتصادی به مردم می شود در این راستا اصلاح سیاست ها ارزی که بانک مرکزی در دستور کار قرار داده اقدام مثبتی است.


حمایت مجلس از دولت برای برخورد با خیانت کاران ارزی


نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط جنگ اقتصادی علاوه بر دولت و مردم، باید بخش های به اصطلاح نیمه دولتی و خصوصی نیز کمک کنند تا بازار و اقتصاد کشور با چالش روبرو نشوند.


کبیری گفت: صادرکنندگان اگر ارزهای خود را در اختیار سامانه نیما قرار دهند با توجه منابع و مصارف ارزی، مشکل خاصی در بازارها و اقتصاد انجام نمی شود.


وی ادامه داد: مسئولان دولتی باید به طور شفاف اسامی دریافت کننده ارز دولتی و حتی میزان ارز دولتی اختصاص داده شده را منتشر کنند و همچنین روند توزیع کالاهای وارداتی با ارز دولتی باید رصد شود.


عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیته ویژه ای باید تشکیل شود تا روند ارائه ارز توسط صادرکنندگان دولتی و به اصطلاح خصوصی را به سامانه نیما رصد کند و در صورت تخلف باید دولت و قوه قضائیه برخورد کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر