08 مهر 1397 - 08:53

تشکیل ۶۶۸ پرونده احتکار در ۶ ماه

سخنگوی تعزیرات: ۶۶۸ پرونده با موضوع احتکار به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان در ۶ ماه نخست امسال تشکیل شد.
کد خبر : ۹۱۹۶۹
تعزیرات

به گزارش ایبِنا، سیدیاسر رایگانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما با بیان اینکه در ۶ ماه نخست سال ۴۹۶ پرونده مختومه شد، افزود: ۱۵۱ پرونده احتکار لوازم خانگی داشتیم که بیشتر آن ماشین لباسشویی، اجاق گاز، یخچال، تلویزیون و یخچال فریزر بود.


وی گفت: بخش زیادی از این پرونده ها مربوط به نمایندگی ها و نشان های خارجی بود که در داخل، کار توزیع را بر عهده داشتند و بخشی هم در سطح عرضه بود. رایگانی ادامه داد: نماینده یکی از برندهای معروف آلمانی در استان البرز، شهر کرج ۳۰ میلیارد تومان لوازم خانگی را احتکار کرده بود و در اصفهان هم یکی از برندهای کره ای ۱.۵ میلیارد تومان، در آذربایجان شرقی هم ۱.۵ میلیارد تومان، لوازم خانگی را احتکار کرده بودند که از نمایندگی های توزیعی برندهای خارجی بودند.


سخنگوی تعزیرات اضافه کرد: بیشتر مشکلات بازار لوازم خانگی مربوط به عرضه نکردن است و همچنین بارها مشاهده شده قیمت درج شده روی محصول با قیمتی که به خریدار تحویل می شود همخوانی ندارد. در خصوص آزادسازی قیمت ها تجربه تلخی داریم و آن قیمت بلیط هواپیماست، متاسفانه بحث آزادسازی با رهاسازی اشتباه گرفته شد و به جای اینکه شرکت های هواپیمایی درصدد عرضه رقابتی خدمات پروازی باشند، اما این آزادسازی قیمت بلیط ها به رهاسازی قیمت ها منجر شد و این، کار رسیدگی را سخت می کند.


رایگانی با بیان اینکه وقتی کف و سقف قیمت ها معلوم نباشد رسیدگی تعزیراتی در آن حوزه، سخت می شود، ادامه داد: در باره بلیط هواپیما، پارسال ۷۹ پرونده در بحث اربعین در سازمان تعزیرات سراسر کشور تشکیل شد. وی افزود: اگر آزادسازی قیمت ها با رهاسازی آن اشتباه گرفته نشود خوب است، اما معمولا روند رسیدگی به پرونده ها را مشکل می کند.


برچسب ها: ارز احتکار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر