10 آبان 1397 - 10:53
توسط شرکت دانش بنیان طنین پرداز پاسارگاد؛

تولید دستگاه تحریک‌کننده الکتریکی شنوایی برای نخستین بار در ایران

دستگاه تحریک‌کننده الکتریکی شنوایی برای نخستین بار در ایران توسط شرکت دانش‌بنیان طنین‌پرداز پاسارگاد- زیرمجموعه‌ی شرکت شناسا- تولید و پروانه ساخت آن صادر شد.
کد خبر : ۹۳۲۶۹
طنین پرداز پاسارگاد

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، شرکت دانش بنیان طنین پرداز پاسارگاد، زیرمجموعه‌ی شرکت شناسا، برای نخستین بار در ایران موفق شد با بهره‌گیری از دانش و تخصص جوانان، دستگاه تحریک‌کننده الکتریکی شنوایی را تولید کرده و پروانه‌ی ساخت آن را از وزارت بهداشت اخذ کنند.


بر اساس این خبر، دستگاه مذکور جهت انجام تست (TPST (Transtympanic Promontory Stimulation Test برای بیماران کاشت حلزون شنوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تست برای بیماران بزرگسال پیش از عمل جراحی جهت اطمینان از صحت عملکرد اعصاب شنوایی و سیستم شنوایی مرکزی انجام می‌گیرد که بدین‌ترتیب می‌توان از هدر رفت منابع درمانی پیش از جراحی ممانعت به‌عمل آورد.


پیش از این نیز با حمایت شرکت شناسا دستگاه بیرونی سیستم کاشت حلزون شنوایی ”+TAPPS”و همچنین ربات اگزواسکلتون - نوعی ربات کمک حرکتی- تولید شده‌بود. تولید این محصولات با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر از نمونه‌ی خارجی آن، کمک شایانی به بیماران و جلوگیری از خروج ارز از کشور کرده‌است.


گفتنی است شرکت پیشگامان امین سرمایه پاسارگاد (شناسا)، شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه (Venture Capital) گروه مالی پاسارگاد است. این شرکت به‌عنوان یک سرمایه‌گذار، با تکیه بر ارزش‌های امانت‌داری و رفتار حرفه‌ای و تلفیق مفاهیم نوآوری، سازماندهی، سودآوری و ارزش‌آفرینی، با ماموریت ارتقای وضعیت سلامت و سبک زندگی افراد جامعه و استفاده بهینه و پایدار از منابع طبیعی در زمینه شناسایی، شکل‌دهی، تجاری‌سازی، سازماندهی و راهبری کسب و کارهای نوآور مستعد رشد و بالندگی مشغول است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر