رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه کرمانشاه :

ارزیابی خسارت زلزله کرمانشاه به ۴۸ ساعت زمان نیاز دارد

رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد فوتی از زلزله شب گذشته گزارش نشده، گفت برای برآورد اولیه از میزان خسارت وارد شده به ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان لازم است.
کد خبر : ۹۳۹۷۵
زلزله

سعید حاصلی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا درباره آخرین وضعیت خسارت های وارد شده به مناطق زلزله زده اظهار داشت: براساس آخرین آمار اعلام شده، ۹۳۶ نفر تاکنون به خاطر مصدومیت ناشی از زلزله به مراکز درمانی مراجعه کرده اند اما تاکنون هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.


وی در عین حال خاطرنشان کرد که هنوز آمار جمع بندی نهادهای مختلف درباره تعداد مصدومان خسارت های زلزله شب گذشته اعلام نشده است.


رئیس شعبه بیمه تجارت نو کرمانشاه ادامه داد: همچنین هنوز ارزیابی و برآورد دقیقی از خسارت های مالی زلزله شب گذشته وجود ندارد و این موضوع به ۲۴ تا ۴۸ ساعت دیگر زمان نیاز دارد.


حاصلی در عین حال خاطر نشان کرد که از زمان زلزله سال گذشته استان کرمانشاه، میزان خرید بیمه نامه در مرکز این استان افزایش یافت ولی با وجود شدت زلزله در این منطقه، میزان خسارت مالی بالا نبود.


رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد که طی چند روز آینده بیمه گذاران برای اعلام خسارت و دریافت آن به شرکت ها مراجعه خواهند کرد و این موضوع باعث ارزیابی دقیق تر از میزان خسارت ها خواهد شد.


لازم به ذکر است: ساعت ۲۰ و هفت دقیقه یکشنبه شب زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۴ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) غرب استان کرمانشاه را لرزاند.


از سویی دیگر، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین و در فاصله ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب، ۱۸ کیلومتری قصرشیرین و ۳۳ کیلومتری گیلانغرب و ۱۲۷ کیلومتری مرکز کرمانشاه رخ داده است.


این زلزله به حدی شدید بود که در تمام نقاط استان کرمانشاه احساس شد و اکثر مردم را به معابر عمومی و پارک ها کشاند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر