03 دی 1397 - 21:57
مدیر کل مقررات و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی

تمام سود سپرده گذاری سرمایه گذاری متعلق به سپرده گذاران است

مدیر کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی با اشاره به تغییر محاسبه نرخ سود سپرده های کوتاه مدت گفت: تمام سود سپرده گذاری های سرمایه گذاری متعلق به سپرده گذاران است.
کد خبر : ۹۵۰۷۵
حمیدرضا غنی آبادی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، حمیدرضا غنی آبادی که شامگاه یکشنبه در استودیوی خبر ساعت ۲۱ شبکه اول سیما حضور یافته بود، درباره مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار در خصوص محاسبه نرخ سود ماه شمار به جای روز شمار حساب های سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت اظهار داشت: بانک مرکزی طی سال جاری برای کنترل نقدینگی با اتخاذ سیاست ها و تدابیری تلاش داشته تا انتظام بخشی و ثبات بخشی به بازار پولی و ارزی کشور داشته باشد.


وی محدودیت در چک های تضمین شده و نقل و انتقال وجوه در پایانه های فروشگاهی را از جمله سیاست های بانک مرکزی عنوان کرد.


غنی آبادی خاطرنشان کرد: برنامه ها و تدابیر دیگری نیز در دستور کار بالنک مرکزی قرار دارد که بتدریج اعلام و اجرایی می شوند.


این مقام مسئول در بانک مرکزی اظهار داشت: در ادامه این تدابیر و سیاست هایی که اتخاذ شد، مصوبه ای بود که به تصویب شورای پول و اعتبار رسید و مبنای سود علی الحساب سود سپرده های عادی کوتاه مدت قرار است تغییر کند.


وی توضیح داد که تا اوایل سال های ۱۳۸۰ نرخ سود سپرده های کوتاه مدت عادی بر مبنای کمترین مانده در ماه محاسبه می شد که در سال های گذشته و با مصوبه شورای پول و اعتبار مقرر شد که به کمترین مانده در روز تغییر کند؛ اما بار دیگر با مصوبه شورای پول و اعتبار به سیاست های دههه ۸۰ بازگشتیم.


غنی آبادی با اشاره به اینکه در فضای مجازی و رسانه ای مطرح می شود که سود سپرده های کوتاه مدت کاهش یافته، گفت: اصلا چنین نیست و این موضوع نباید موجب برداشت نادرست شود زیرا بر مبنای نظام بانکی بدون ربا تمام سود سپرده های سرمایه گذاری متعلق به سپرده گذاران است.


ادامه دارد...


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر