26 دی 1397 - 12:06
خوانساری در گفت و گو با ایبِنا:

بازار متشکل معاملات ارز براساس عرضه و تقاضا باشد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با استقبال از ایجاد بازار متشکل معاملات ارزی خواستار آن شد که روند قیمتگذاری ارز در این بازار بر مبنای عرضه و تقاضای واقعی باشد.
کد خبر : ۹۵۹۸۱
مسعود خوانساری

مسعود خوانساری در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا درباره برگزاری جلسه مجمع موسس بازار معاملات ارزی گفت: برای موفقیت این بازار لازم است تا دخالتی در قیمتگذاری ارز انجام نشود و قیمت تنها براساس عرضه و تقاضا باشد.


وی ادامه داد: اگر نظام عرضه و تقاضای واقعی بر بازار متشکل معاملات ارز حاکم بوده و قیمتگذاری نشود، بسیاری از مشکلات بازار ارز حل خواهد شد.


رییس اتاق تهران گفت: باید صبر کرد و در عمل دید که در این بازار دخالتی نمی شود. در حال حاضر گفته می شود که نرخ گذاری در سامانه نیما هم انجام نمی شود اما در حقیقت این طور نیست.


وی درباره نامه ای که در خصوص محاسبه نرخ یوزانس ها براساس ارز دولتی به بانک مرکزی نوشته است، اظهار داشت: این مشکل در خصوص برخی از فاینانس ها و همچنین خریدهای نسیه نیز وجود دارد و نامه های دیگری را در این رابطه هم به بانک مرکزی خواهم نوشت.


جلسه مجمع موسس شرکت بازار متشکل معاملات ارز روز ۲۴ دی ماه به منظور بحث و بررسی راه کارهای عملیاتی کردن این بازار در بانک مرکزی برگزار شد.


در این جلسه که با حضور رییس کانون بانک های خصوصی، نماینده شورای هماهنگی بانک های دولتی، دبیرکل کانون صرافان ایرانیان، نماینده شرکت فرابورس و نماینده شرکت ملی انفورماتیک و با حضور نمایندگان حوزه های ارزی، نظارت و حقوقی بانک مرکزی برگزار شد، مجمع موسس مواردی همچون ترکیب سهام موسسین، سرمایه شرکت، اساسنامه و فرایندها و مکانیزم های عملیاتی کردن بازار متشکل معاملات ارزی، از جمله مباحث فنی و ساختاری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر