بلغارستان حساب‌های بانکی شرکت نفت ونزوئلا را مصادره کرد

بلغارستان تمام حساب های بانکی شرکت دولتی نفت ونزوئلا را در این کشور به دستور آمریکا مسدود کرد.
کد خبر : ۹۷۰۷۵
شرکت نفت ونزوئلا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، دادستان بلغارستان گفت: مقامات این کشور حساب‌های بانکی متعلق به شرکت نفت دولتی PDVSA ونزوئلا را مسدود کرده اند.



در همین حال واشنگتن بعنوان منبع اصلی اطلاعات ظاهرا بلغارستان را نسبت به انتقال وجه توسط شرکت نفت PDVSA ونزوئلا از طریق حساب‌های بانکی خود در بلغارستان به جای دیگری مطلع کرده است.


مقامات ارشد بلغارستانی تاکید کردند که مبالغ از حساب‌های بانکی بطور ناتمام به دیگر کشورها انتقال داده شده است و آژانس‌های نظارتی بلغارستان نسبت به مقصد جابجایی این مبالغ مظنون هستند.  


بر اساس گزارشات، ونزوئلا از این مبالغ برای حمایت از فدراسیون‌های ورزشی، خرید مواد غذایی و دیگر پروژه های بشردوستانه استفاده می‌کند. در حال حاضر مقامات بلغارستان به دنبال تصمیم گیری برای بازکردن پرونده قضایی در ارتباط با پولشویی بعداز بازجویی کامل از جزییات انتقال وجه هستند.


بر همین اساس، سفیر آمریکا در بلغارستان گفت: متوجه انتقال پول از ونزوئلا یعنی شرکت نفت دولتی PDVSA این کشور به این حساب ها شدیم. تمام اقدامات اتخاذ شده و بنابراین مبالغ همچنان در حساب‌ها هستند. البته مقدار مبالغ قابل توجه و کاملا تحت کنترل ما است.  


بر پایه این گزارش، تراکنش‌های انجام شده شامل چندین میلیون یورو می‌شود. هفته گذشته هم دولت بلغارستان حمایت خود را از شرکایش در اتحادیه اروپا ابراز کرد؛ یعنی کسانیکه جوآن گوآیدو را بجای نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخته اند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر