بانک توسعه نوین بریکس ۳ میلیارد اوراق قرضه به یوآن منتشر کرد

بانک توسعه نوین اقدام به انتشار ۳ میلیارد یوآن اوراق قرضه به یوآن در چین کرد.
کد خبر : ۹۷۷۵۳
یوآن

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، بانک توسعه نوین بریکس که اعتبارات برای پروژه های زیرساخت و توسعه پایدار در اقتصادهای نوظهور را تامین می‌کند، اوراق قرضه به یوآن منتشر کرده است.  


این اوراق در ۲ سر رسید ۳ ساله با سود ۲.۹ تا ۳.۵ درصد و سر رسید ۵ ساله با سود ۳.۲ تا ۳.۸ درصد منتشر شده است. این دومین باری است که بانک توسعه نوین بریکس اقدام به انتشار اوراق قرضه به یوآن می‌کند و پیش از این هم در سال ۲۰۱۶ میلادی ۳ میلیارد یوآن اوراق قرضه با سر رسید ۵ ساله منتشر کرده بود.


بانک بریکس اعلام کرد قصد دارد به انتشار محصولات مالی به ارزهای ملی در میان اعضای خود یعنی چین، روسیه، برزیل، هند و آفریقای جنوبی ادامه دهد. در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی بانک توسعه نوین بریکس با سه پروژه زیرساخت و توسعه پایدار در هند و روسیه با اعطای وام ۸۲۵ میلیون دلاری موافقت کرد.


بر پایه این گزارش، بانک بریکس در سال ۲۰۱۴ میلادی تاسیس و در سال ۲۰۱۵ میلادی بطور رسمی افتتاح شد. سرمایه این بانک در حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است و تمام اعضای سازمان ملل می‌توانند به آن ملحق شوند. البته کشورهای عضو بریکس ۵۵ درصد قدرت رای دهی دارند.  


برچسب ها: یوآن چین بریکس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها