درخواست حمایت سیاسی دویچه بانک از مرکل

دویچه بانک خواهان حمایت سیاسی صدراعظم آلمان در راستای ادغام با کامرز بانک است که احتمال از بین رفتن ۳۰ هزار فرصت شغلی وجود دارد.
کد خبر : ۹۸۲۶۸
دویچه بانک

به گزاش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، منابع آگاه که خواستند نامی از آنها برده نشود، گفتند: دویچه بانک به دنبال حمایت سیاسی از سوی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در طرح احتمالی ادغام با کامرز بانک است.


مدیران اجرایی دویچه بانک به دنبال کسب اطمینان از حمایت دولت به دلیل تهدید تقریبا ۳۰ هزار شغل در راستای اجرای طرح احتمالی ادغام با کامرز بانک هستند. این در حالی است که وزارت دارایی آلمان این بانک ها را تشویق به ادغام کرده است؛ در حالی که مرکل همچنان در حاشیه قرار دارد.


دولت آلمان مالک ۱۵ درصد از کامرز بانک است و آنگلا مرکل سرانجام باید در مورد ادغام این دو بانک با یکدیگر چراغ سبز را نشان دهد. البته ادغام این دو بانک بزرگ آلمانی با یکدیگر فرصت بهتری را برای آنها به منظور رقابت با رقبای خود ایجاد می کند؛ اما مرکل همچنان نسبت به ادغام دویچه و کامرزبانک برای حل مشکلات بدبین است و صدر اعظم آلمان خواهان پرهیز دولت از کمک مالی بیشتر به بانک ها است.


بر پایه این گزارش، مدیران عامل دویچه و کامرز بانک آلمان با دقت زیادی موضوع ادغام را بررسی می کنند و وزارت دارایی آلمان خواهان انجام آن قبل از کُند شدن رشد اقتصادی این کشور است که می تواند این روند را سختر کند.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها