17 فروردين 1398 - 12:04
در جهت انجام اصلاحات:

بانک‌های مرکزی منطقه یورو یک میلیارد یورو به یونان کمک می‌کنند

بانک‌های مرکزی منطقه یورو برای پرداخت تقریبا یک میلیارد یورو به یونان برای انجام اصلاحات در این کشور موافقت کردند.
کد خبر : ۹۸۶۳۲
یونان

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، وزرای دارایی منطقه یورو با پرداخت تقریبا یک میلیارد یورو به یونان بعنوان بخشی از برنامه دوره بعداز کمک مالی برای رصد اصلاحات در این کشور موافقت کردند.  


این پرداخت مشروط به تعهدات اصلاحاتی آتن است؛ بویژه اتخاذ قانونی برای بهبود بدهی بانک‌های این کشور که در حال وخیم شدن است تا بار سنگین وام های با بازپرداخت بدون بهره را در ترازنامه بانک های یونانی کاهش دهد.  


این کمک تقریبا یک میلیارد یورویی می‌تواند حجم پول نقد را در این کشور افزایش دهد؛ ضمن اینکه به یونان اجازه می‌دهد تا با نرخ های بهره دلخواه وام گیرد. یونان در سال گذشته میلادی آخرین کمک مالی خود را در ماه اوت بعداز ۸ سال حمایت مالی از سوی منطقه یورو و صندوق بین المللی پول پایان داد. یونان بار دیگر با موفقیت از بازارهای مالی بهره برده است.


این یک میلیارد یورو اولین پرداخت از بسته ۴.۸ میلیارد یورویی است که وام دهندگان منطقه یورو وعده آن را به یونان تا سال ۲۰۲۲ میلادی بعنوان بخشی از برنامه دوره بعداز کمک مالی داده اند که این کشور نیازمند آن برای تداوم اصلاحات است.


این اعتبار تا اندازه ای از سود بانک‌های مرکزی منطقه یورو از دارایی‌های اوراق بهادار یونانی آنها تامین می‌شود که سررسید آنها بتدریج در سال‌های آینده خواهد بود.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر